péntek, február 25, 2011

Csirkemell Diana módra francia céklasalátával


Minden éjszakás műszak után a nemrég nyílt csirkehúsos bolt előtt húzok el Elivel,a kis elektromos biciklimmel.{Olyan agyalágyultan romantikus vagyok,hogy minden sokat használt tárgyamnak nevet adok.A sima kerékpárom pl.Alfi.}
Nagyon jó minőségű és ami fő,friss áruval rendelkező bolt,bár sok egyéb minden is található benne a csirkehúson kívül pl.kacsa,liba,stb...
Nagyon szeretem a csirkemellet,csodálkozva tudok ránézni azokra akik azt mondják,hogy száraz,fullasztó.
Na,ők szokták fullra kiszárítani a húst,ugyanis nem kell hosszú sütési idő,meg pác,meg húspuhító fűszersó,meg anyámkínja,csak kevés idő.
Nagyon kevés.
A csirkemellnek ugyanis 4-4 perc sütési idő kell,mindkét oldalon és hihetetlenül omlós,zamatos,puha,ízes lesz.
Egyetért velem ebben Váncsa István is{na jó,én értek vele együtt,ne legyek nagyképű ugye}akié a recept.Picit változtattam rajta,mert nem teflonos serpenyőben sütöttem és hogy a hús ne ragadjon le,kevés zsemlemorzsába mártottam.
Egyébként nem kell.
A köret meg...
Hát az cékla.
Szerintem jó választás volt.




Csirkemell Diana módra

  • 1 szeletelt csirkemellfilé
  • 4 ek zsemlemorzsa
  • 1,5 ek olaj
  • 2 ek vaj
  • 1/2 citrom leve
  • 2 kk mustár
  • 2 ek konyak
  • 3 ek aprított petrezselyemlevél
  • 3 ek aprított snidling
  • 5 ek húsleves
  • bors
A szeleteket besózzuk,borsozzuk,belemártjuk a zsemlemorzsába.Az olajat a vajjal együtt felolvasztjuk és a fent említett idő alatt szép pirosra sütjük a húst a serpenyőben.
A húst tányérra szedjük.
A visszamardt olajba keverjük a mustárt,a petrezselymet,a konyakot,a snidlinget,a citromlét,és a levest.Elkeverjük és pár perc alatt,kis lángon besűrítjük.Levesszük a tűzről és 1 ek vajat dobunk bele,azzal is elkavarjuk.Tálaláskor a húsra locsoljuk.


A francia céklasaláta nem egy nagy kunszt.
A megfőtt céklát lereszeljük,ráöntünk annyi vizet,amennyi ellepi,beízesítjük sóval,borssal,köménymaggal,kevés cukorral és ecettel.Ha ezzel megvagyunk,akkor hozzákeverünk 2 púpozott evőkanál tormás majonézt,oszt' csókolom.








9 megjegyzés:

  1. Kedves Belly-Gratulálok a profi készitésre ennek az elegáns csirkének. Nagyon guszta és szép is!

    Én sztékkel szoktam késziteni, de ki fogom próbálni a csirkével.
    Perfekt recept!

    VálaszTörlés
  2. Pont beleillik a diétámba! :) Köszi!!

    VálaszTörlés
  3. Biztos finom, nagyon jó lett a kép is!

    VálaszTörlés
  4. Tecccik hallani, hogy korog a gyomrom ? - hát szabad ezt így korán reggel?. Nagyon jól néz ki és igazad van, sokan kiszáritják a csirkemellet.
    Nálunk alapból senki sem szereti a mellét, de nem tudom miért, mert volt már, hogy nem vették észre mit esznek és elfogyott :)))))

    VálaszTörlés
  5. Én bizony bepuszilnám így ahogy van, céklával együtt. :)

    VálaszTörlés
  6. Elisabeth!
    Köszönöm!

    Pipacs!

    Nincs mit:-)

    Bianka,Mary!

    :-).Köszönöm.

    Ottis!

    Nagyon finom volt,köszi!

    Viki!

    Hallom ám!:-)
    Nálunk sem szeretik a mellet,de nem tudják megmondani,hogy miért.

    Gizi!

    :-D

    VálaszTörlés
  7. Szuper recept-listára tettem, mivel mi meg ugye szinte más húst nem is eszünk:) Guszta a fotó is, szép az új design, grat!
    A lenti túrós kalácsot is bevállalom örömmel! ( Jah, hogy karácsonyi? Üsse kő:D )

    VálaszTörlés