péntek, április 30, 2010

Zöldborsófőzelék



És akkor köszönöm Katának........

Hogy megtanított borsófőzit főzni:-)

Anyu soha nem készített,iskolában szerelem volt első látásra illetve kanálra.De anyu akkor sem főzött.Csak amikor már az öcsém is a szoknyáját tépte érte,akkor állt neki,kikísérletezni.
5 éven át kísérletezett,mire olyan lett mint a menzai.Olyan jó fehér és olyan édes ,hogy a kanalat a szánkról alig tudtuk letépni,de ettük rendületlenül.
Azon a menzán amit lehetett cukroztak,nem aggódtak egy percig sem,hogy mi lesz a felnövekvő generáció cukrával ,sem súlyával,a lényeg,hogy egyék meg amit kaptak a büdös kölkök,akik még repetát sem álltalottak kérni ilyenkor{a zöldborsófőzeléknél nem volt gond,de a paradicsomos gombóc után ácsingozók már csak lesajnáló,egyben lesújtó pillantásokat kaptak,de gombócot,azt nem.Pedig az is olyan jó édes volt:-)}
Aztán a saját háztartásomban gondoltam egyet és nekiálltam főzni a borsófőzit.És nem sikerült.Hiába nyaggattam anyut,mindig híg levest kaptam ,ami rendszerint a kukában,rosszabb napjaimon{hogy férjem meg ne tudja a lesújtó végeredményt}a wc-ben végezte.
Hiába böngésztem ezer és és ezer receptet,csak ott landolt mind,a vesztőhelyen.
És akkor nemrégiben jött Kata,szerényen bemutatta a főzelékjét és másnap már meg is főztem a magam verzióját.
Mint a menzai,szakasztott ugyanaz.
Férjem először nem kért,majd csak ráfanyalodott,mert voltam olyan eszes,hogy mást nem csináltam és mivel az éhség nagy úr,be is kanalazott 3 nagy tányérral,mondván finom.
Csak ne cukrozzam.


Zöldborsófőzelék
  • 1 kg borsó
  • bors
  • cukor
  • petrezselyem
  • olaj
  • liszt
  • tej
1 kg borsót kevés olajon,apróra vágott petrezselyemmel megpárolunk.Felöntjük vízzel,amennyi szűken ellepi,sózzuk,borsozzuk,picit cukrozzuk és puhára főzzük.Meghintjük 2 marék liszttel és felengedjük tejjel,olyan sűrűségűre készítve,amilyenre szeretnénk.
Kész is.
A tányérokon ki-ki kedvére cukrozhatja,feltét bármi lehet{pörkölt,tükörtojás,főtt tojás,krokett,vagdalt stb...}de elvetemültebbje{mint én}csak úgy önmagáért szereti az ilyen főzelékeket és szent borzadállyal tekint olyan egyénekre akik a főzeléket{bármilyet}megszentségtelenítenek olyan alantas dolgokkal,mint feltét:-DDDDDDDD.






10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki...és nagyon szeretjük is:-DD

    VálaszTörlés
  2. Bár én is pirosan készítem, de ez a fehér változat is nagyon guszta

    VálaszTörlés
  3. Belly, nagyon örülök, hogy nektek is ízlik!:)

    VálaszTörlés
  4. Mi is szeretjük, nagyon! Petrezselymet még nem tettem bele, de legközelebb fogok!
    Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  5. Én is tejjel készítem és fehéren szeretem :)

    VálaszTörlés
  6. Bianka!
    Hogyhogy pirosan?Pörköltet csinálsz és úgy behabarod?

    Kata!

    Köszi:-D

    Andi!

    Próbáld ki petrezselyemmel,igazán nagyon finom benne.Ne félj,nem veszi el az ízét.

    Jd!
    Ugye:-D

    VálaszTörlés
  7. Még jó, hogy jókor jó helyen voltam! Mert a nyál is összefolyt a számban a képet látván és a szám is tátván maradt. :)
    Már nagyon vágyom a holnapi napra, mert akkor ehetek is zöldborsó főzeléket. :)

    VálaszTörlés