szombat, október 17, 2009

Savanyított zöldparadicsom télire



Leszedtük kertünk legeslegutolsó termését.A paradicsomot,mely meleg és napsütés híján már nem tudott beérni,és van egy olyan érzésem{vajon miért?},hogy melegebb ebben az évben már nem is lesz.


Elég tetemes mennyiségről volt szó,egész pontosan 5 és 1/2 kg.Bár már kicsit elment tőle a kedvem,de nekiduráltam magam és besavanyítottam.


Nem tudom még,hogy milyen íze van de a férjem már itt álmodozott,hogy milyen fájin lesz a krumplis tarhonya és társai mellé a télen.A színe szép.


Kiskukta és ezáltal Egycsipet receptjével dolgoztam,bár tettem bele ezt-azt,saját szájízünkre igazítva egy kicsit.


Savanyított zöldparadicsom{1 kg paradicsomra számítva}

  • 1 kg zöldparadicsom
  • 30 dkg vöröshagyma
  • 3 kk só
A hagymát és a paradicsomot felkarikázzuk.Nekem nagy{és bitangerős}hagymáim voltak,de nem bíbelődtem áztatással,mert gyorsan akartam végezni,sírtam is rendesen.Kiskukta tanácsát azért érdemes megszívlelni és pár órára hideg vízbe áztatni egyben a hagymát.A hagymát én félbevágtam és úgy szeleteltem fel.Összekeverjük a két zöldséget és megszórjuk a sóval.Letakarjuk,állni hagyjuk egy éjszakát.Másnap elkészítjük a felöntő levet,mely 1 literre számolva áll:

  • 1 l víz
  • 1 dl 20 % ecet
  • 10 dkg cukor
  • 1 babérlevél
  • 1/2 kk egész feketebors
  • 1 tk mustármag
  • 1 tk koriandermag
  • 1 dkg só
  • Nálam még ment minden üveg aljára 1 gerezd fokhagyma,egy pici darab torma és egy meggyfalevél.
A levet a fűszerekkel elkeverjük{kivéve a fokhagymát,tormát,meggyfalevelet}.Felforraljuk és leszűrjük.A fűszereket elosszuk az üvegek alján,most mehet mellé a többi fűszer is.A lét újra felforraljuk és kis adagokban pár percig gyöngyöztetjük benne a hagymás paradicsomot{2-3 perc}.Kiszedjük az üvegekbe és ezt addig folytatjuk amíg minden el nem fogy.Ezután felöntjük a forró lével.Várunk egy kicsit,mert tapasztalat,hogy 1 óra múlva képes akár a feléig is leapadni a lé,de egyújjnyira mindenképp.Ekkor még felforralljuk a maradék levet és teletöltjük az üveget.A tetejére kis szalicilt rakunk,rácsavarjuk a tetőt és fejreállítjuk pár órára.Ezzel csírátlanítjuk a tetőt is és ellenőrizhetjük,hogy nem ereszt,erős vákum keletkezett e.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése