szombat, június 27, 2009

Meggylekvár

Igazság szerint nem szeretem dzsemfixxel készíteni a lekvárokat.Igaz,hogy gyorsabban megvan,mint a hosszú ideig főzött társa,de épp a lényeg,vagyis a friss gyümölcsíz és a lekvár állag veszik el belőle.Legalábbis amit én készítettem ezzel a fixxel,mind fojtós,zselés,édeskés tömb lett.Ez a recept egy nyírmeggyesen élő idős nénikéé.Nyírmeggyesen szoktak tartani meggyfesztivált,az ott termő meggy nagyon finom,különleges zamatú,a lekvárkészítés módszere anyáról-lányára öröklődik.A legfontosabb szabály az arányok betartása,így nem lesz sem édes,sem pedig savanyú a lekvárunk.Egészen addig nem mertem kipróbálni,amíg Borbás Marcsi kis receptes könyvében meg nem találtam és szóról-szóra ugyanaz volt,mint az enyém.

Meggylekvár
  • 2 kg meggy,magozva
  • 50 dk cukor
A meggyet a cukorral elkeverjük,majd tűzre rakjuk és folytonos keverés mellett addig főzzük,amíg a kívánt sűrűséget el nem éri.Időnként szoktam hozzá tisztított diódarabokat keverni,azzal nagyon finom.Most nem tettem hozzá,majd a következő adaghoz.Ha megfelelő,üvegekbe töltjük,csipet szalicilt szórunk rá,lekötjük és fejre állítva szárazdunsztba tesszük.

4 megjegyzés:

  1. Ajaj, én épp a szalicilre vagyok sajna allergiás-beödémásodom tőle....
    De anyuék régen ugyanígy csinálták, mint Te..Ez a hagyományos, jólbevált, tudom....

    Nekem bejön a dzsemfix-épp a friss gyümölcsös íz miatt.1-2 percet forralom csak-nem is megy szét egyáltalán.... 1,25 gyümihez csak 35 dk cukrot teszek...

    VálaszTörlés
  2. Biztos nagyon finom. A friss diót a zöld héjától kell megpucolni és úgy bele tenni, vagy a tavalyi száraz diót kell a vékony héjacskátol lefosztani? Kb 2 kg meggyhez menni diót teszel?

    VálaszTörlés
  3. Trinity!
    Nem tudom nekem nem jött be a fix,de ha te allergiás vagy a szalicilre akkor azt kell használni,ami nem árt neked.
    Kiskukta!
    Tavalyi diógerezdeket használok,a két kilóhoz kb 2 marek,aprított dió megy

    VálaszTörlés
  4. végre! találtam egy kétlábbal a földönjáró receptet. köszönöm ma feltétlen kipróbálom. c:

    VálaszTörlés