hétfő, május 03, 2010

Grízes tészta



Elnézést,de megint nosztagiakaja van.
Menzai nosztalgiakaja.
Az egyik vacsoracsatában B.Tóth László főzött,az egyik  fogás grízes tészta volt és azon nyomban,ott, a tv előtt megkívántam.
Nagyon szerettem ezt is a suliban és {természetesen}anyu ezt sem tudta elkészíteni,de mivel csak én kértem,öcsém nem,nem is foglakozott vele.
Pedig milyen finom.
A suliban mindig a tetejére csaptak egy kis vízzel hígított barackízt,persze az volt a legutolsó falat a kanalamon,mert az volt a legfinomabb.
Viszont el is felejtettem és tavaly készítettem előszörBrill receptje alapján,mert amit a szomszédnőm mesélt-hogy a megsütött grízre szedi a tésztát,semmi víz,csak úgy ala natur-hát abban nem volt bizadalmam.Nlc-s recept.
Ha recept egyáltalán.
Grízes tészta/Brill
  • 1 dl gríz
  • 2 dl forró víz
  • 1 csipet só
  • kevés olaj
  • főtt tészta{legjobb a rövidmetélt}
  • Baracklekvár{szilva is jó,de nekem a barack marad meg mindörökre}
A grízt kevés olajon,gyakran kevergetve aranyszínűre pirítjuk,majd ráöntjük a vízet.Vigyázat,mert ilyenkor sistereg,mint a nyavalya és gőzölög,meg ne égessük a kezünk.Belekeverjük a sót és folytonosan keverve,morzsás állagúra főzzük.Hamar beszívja az összes vizet.
Összekeverjük a kifőtt tésztával{úgy jó,ha jó grízes,nemcsak itt-ott van rajta pár grízszem,ebben igaza van B.Tóthnak}.Tálalásnál jó bőven megpakoljuk baracklekvárral,mert akkor lesz csak csudafinom.
Lehet cukrozni is,de a lekvár szerintem elég édes,bár gusztus dolga az egész.





Gyomorbetegeknek pedig kiváló,mert egyáltalán nem terheli meg a gyomrot,hiper-szuper könnyen emésztődik,persze lekvár nélkül.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon rég ettem grízes tésztát, pedig imádom... Jó, hogy megemlítetted, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  2. csodás:)Nagyon szeretjük:-PPPP

    VálaszTörlés
  3. Anyám! Imádom. Egy időben szinte ezen éltem...

    VálaszTörlés
  4. Nálam nagy favorit, imádom! Régen készítettem utoljára, szuper, hogy eszembe juttattad. :))

    VálaszTörlés
  5. Ami!

    Hajrá!:-)

    Niki!

    Köszi!:-)

    Szepy!

    Hát rá lehet szokni az igaz.Nagyon finom....

    Egycsipet!

    Akkor neked is hajrá!:-)))

    Kata!

    Repül egy tányérnyi:-)))

    VálaszTörlés
  6. Hogy szerettem régen, sajna most már kimarad.. :-(

    VálaszTörlés
  7. Nekem is kimaradt. Az oviban nem ettem, sulis koromban szerencsém volt otthon ebédelni. Vhogy Éanyám és egyik nagyim sem készítette.
    A képen jól néz ki, lehet, egyszer nekiveselkedem :)

    VálaszTörlés
  8. Nálunk kedvenc. Sósan savanyúval, édesen jó sok lekvárral. Lehet, hogy holnap ez lesz ebédre.

    VálaszTörlés
  9. Már 20 éve vagyok háziasszony és 9 gyerekem van, de soha (ne nevessél!) soha nem készítettem grízes tésztát. Én gyerekkoromban ettem és az ízére is emlékszem, de én soha nem etettem a gyerekekkel ilyet. Ez hiba volt részemről!!!! Ezen változtatni fogok. :)

    VálaszTörlés