szombat, január 08, 2011

Fahéjas csillag


Vagy akár írhatnám fahéjas-mandulás csillagnak is.
Karácsonyra készült,mint oly sok receptem,amit nem volt időm feltenni ide.
Xukort használtam hozzá.
Nagyon örülök,hogy sikerült felfedezni ezt az édesítőformát,végre eldughatom a különböző édesítőporokat,tablettákat,mert ugye az emberben mindig van egy kis félsz,mégiscsak vegyszerek,hiába nyugtatgatják a hírekben a jónépet,hogy így meg úgy,nem lesz baj,tessék nyugodtan magába tömni a ciklamátot illetve az aszpartamot.
Nem mondom,húzós ára van,de aki csak annyit szokott sütögetni mint én,annak nagyon is megéri.
És hogy a sütiről is essék szó,hagy lőjjem le a poént.


FIINNOOOMMMM!


Fahéjas csillag

  • 25 dkg porított xukor
  • 3 tojásfehérje
  • 50 dkg hámozatlan darált mandula
  • 1 cs.vanillines cukor
  • 3 tk.őrölt fahéj
A fehérjéket kemény habbá verjük és közben apránként adagoljuk hozzá a xukort.A habból félreteszünk kb.6 ek-nyit a díszitéshez.A darált mandulát,a vanillines cukrot és a fahéjat a tojáshabba vegyítjük,majd a masszát porcukorral meghintett deszkán vékonyra kinyújtjuk.Csillagformával kiszúrjuk a tésztát.
Sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük a csillagokat és félretett tojáshabbal bevonjuk őket.Előmelegített sütőben,125 fokon{2-3-as fokozat}kb.20 percig sütjük,majd kihűtjük.






Egy régi Tina konyhából való a recept.




7 megjegyzés:

  1. Igazi karácsonyi süti!

    Egyébként én is örülök, hogy rátaláltam a nyírfacukorra. Igaz,hogy az ára elég húzós, de mégis inkább ezt választom.

    VálaszTörlés
  2. Jujj, hát ez nagyon jóóó lehet! Kicsit ütős a mandulamennyiség, azt hiszem, még dédelgetem egy ideig ezt a receptet. :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép, karácsonyi asztalon csodásan nézhetett ki

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta kis csillagok, na majd karácsonykor sort kerítek rá.

    VálaszTörlés
  5. Ugye, milyen klassz dolog ez a nyírfacukor? A csillagok pedig csudaszépek! Akinek pedig mandulafája van, az bátran garázdálkodhat:DD
    (Megjegyzem halkan, odáig jutottunk-felénk legalábbis, hogy a mandula bizony a diónál idén már olcsóbb.A dió kilója 4000 fele kacsintgat:()

    VálaszTörlés
  6. Guszta, nagyon szeretnénk mi is.:-))
    Ezt a nyírfacukrot pedig kipróbálom most már én is.

    VálaszTörlés
  7. Szemirámisz!

    Az volt:-)

    Én is örülök a cukorpotlónak,teljességgel olyan mint az igazi.


    Egycsipet.

    Nekem volt miből bőven szórni.De lehet felezni is:-9

    Bianka4

    Így volt!

    Gizi4

    Köszi!
    Nem fogod megbánni.

    Trin4

    Így van :-)
    Volt miből garázdálkodni.

    Azért a dióáron behaltam.Nálunk 2200 egy kiló tisztitott dióbél.

    Andi!
    Dobjak párat{dobócsillag :-D}?
    Próbáld ki nyugodtan,nem fogsz semmi különbséget érezni az "igazi"fehércukor és ez között.

    VálaszTörlés