szerda, január 19, 2011

Sajtos kelbimbólepény


Igen gyors vacsorára vágytam.
Végre kaptam kelbimbót{igaz,fagyasztottat}a helyi kisboltban.
Nem tudom miért,de ez a zöldség nálunk oly ritka,mint az a bizonyos fehér tollú madár.
Frissen nem is kapható mifelénk.
Viszont jött egy új eladó a boltba,aki rajong érte,így kiharcolta,hogy legyen.
Szimpatikus egy ember.

A férjem viszont szokás szerint hozta a formáját,és finnyáskodva ült le a saját,különbejáratú vacsorája mellé.
Az az  igazság,hogy cseppet sem bántam.

Viszont áruljátok már el nekem,hogy a kelbimbó gyerekkorban miért tartozik az első számú közellenségek közé?
Én még olyan gyereket nem láttam aki szerette volna,régen én is utálkoztam ha megláttam.Mind az illatát,mind az ízét nem szerettem.
Most meg.....
Írtóra finom.

Ki érti ezt?
Ki érti ezt?
Én nem.....


Sajtos kelbimbólepény
  • 1 kg kelbimbó
  • 2 dl tej
  • 2 dl tejföl
  • 1 tojás
  • 2 púpozott evőkanál liszt
  • 4 dkg margarin
  • 6 dkg sajt
  • 6 dkg füstölt sajt
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 evőkanál zsemlemorzsa
  • só, ízlés szerint

    A kelbimbót megfőzzük enyhén sózott vízben.Leszűrjük. A felolvasztott margarinon megpirítjuk világossárgára a lisztet, majd hozzáadjuk a tejet. Mikor forrni kezd, levesszük a tűzről, hozzákeverjük a tojássárgáját, a tejfölt és a kétféle reszelt sajtot. Óvatosan ízesítjük sóval. A tojásfehérjét kemény habbá verjük és óvatosan a masszához keverjük. A kelbimbót egy olajjal kikent és zsemlemorzsával meghintett tűzálló tálba teszük, ráöntjük a mártást,és forró sütőben szép pirosra sütjük a tetejét.
Az enyém kicsit túl sült,hála a Farmville-nek.
Nagyobb baj sosem történjen vele.
Jó laktató fogás,önálló vacsora vagy köret is lehet.







3 megjegyzés:

  1. Szia Belly!
    Üdv a blogomon, köszönöm, hogy regisztráltál nálam....linket is szívesen cserélnék veled, úgyhogy fel is vettelek a blogajánlómba!:))))
    Kutya és Konyha
    http://kutyaeskonyha.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  2. Bellykém ! Hát ez a lepény nagyon jól mutat, guszta!

    VálaszTörlés