csütörtök, március 04, 2010

Avokádó salsa


Nem bírom unalomig ismételni magam.
Vannak bizonyos ételek,amikhez fel kell nőnöm.
Most éppen kettőhöz sikerült,teljes mértékben.


1.Olajbogyó
-Hát kérem szépen,szégyen,nem szégyen,20 éves voltam,amikor először kóstoltam az olajbogyót.És soha többet.Akkor költöztem albérletbe,első munkahely,ünnepeljük meg címszóval,persze egyedül,mert a barátok kicsit távolabb voltak.Mi legyen,mint pizza a főfogás.
A listát végigböngészve,megakadt a szemem az olajbogyón.Az kell.Annyit hallottam már róla,csak jó lehet,elvégre egy nemzet nem tévedhet,más is szereti ezen a bolygón,jöhet.
Jött is.
Szerencse,hogy egyedül voltam,mert az első falat után egyáltalán nem viselkedtem úgy,mint akinek volt gyerekszobája.Az olajbogyó olyan kecses ívet írt le a levegőben,hogy öröm volt nézni,a pizza meg ment a kukába.


2.Avokádó
-Amikor bejött hozzánk is,gondoltam kipróbálom.Forgattam,szagolgattam{azt ugyen lehet}betettem a kosárba s mint a mesében,hazavittem,megettem és megállapítottam,hogy ez egy túlfavorizált étel,se íze,se bűze,csak egy zsíros,ˇhalványan zöldˇízű valami,hát én ezért nem fizetek,mit vannak úgy oda a belőle készült ételekért?




Aztán nemrégiben szert tettem 4 avokádóra{zöldséges ismerős-barát,yippiiiiii}többek között.Gondoltam valamit azért kezdeni is kellene vele,nemcsak csíráztatni a magját.A neten találtam jó pár  külföldi receptet,a legjobban ez tetszett,Zulától.Igaz sokáig álltam az olajbogyók előtt,mire betettem a kosárba egy kis üveggel.
A salsát most dobtam össze,pár perc az egész és hát igen........
Soha,de soha nem mond.........
Nem lettem ugyan hívő olajbogyó és avokádótéren,de határozottan jólesett.



Avokádó salsa

  • 1 doboz kukoricakonzerv
  • 5-6 olivabogyó,lecsöpögtetve,szeletelve{nálam paprikával töltött}
  • 1 kis hagyma,szeletelve
  • 5 gerezd fokhagyma,aprítva
  • 1/3 csésze olívaolaj
  • 1/4 csésze citromlé
  • 3 ek almabor{vagy fehér borecet}
  • 1 tk szárított oregánó
  • 1/2 tk só
  • 1/4 tk bors
  • 4 avokádó
Egytálban összekeverejük a kukoricát,olajbogyót,hagymát.Egy kis tálban összekeverjük a fokhaygmát,olajat,citromlevet,ecetet,oregánót,sót és borsot.Összeforgatjuk a kettőt.Tálalás előtt keverjük bele a felkockázott avokádót.
Behűtve tálaljuk,pitacsipsszel.

Nálam vöröskáposztán lett tálalva,csipsz nélkül,mert hát azért na.....





7 megjegyzés:

  1. Olajbogyóm a hütőben és kb 3 napja őrizgetek 4 db avokádót ! Szerinted? --- szerintem ugy jár, mint a padlizsán, ha nekem kell megcsinálni. Arra is vágyakozom legalább 10 éve:))) Na de ha Te mondod Belly? lehet, hogy holnap salátát fogunk enni??

    VálaszTörlés
  2. Az avokádót nagyon ki kell fogni A férjem szokta venni, még néha ő is melléfog, pedig már azt hittem, hogy nem érheti meglepetés avokádó-téren.. :))

    VálaszTörlés
  3. Az avokádó nekem nincs benne az étrendemben. Szerintem még nem ettem sohasem.
    Az olajbogyót viszont imádom. A feketét!!!

    VálaszTörlés
  4. Micsoda színek,nagyon tetszik!:-))

    VálaszTörlés
  5. Viki!

    Ne az én szavamra próbáld ki,hanem ha tényleg meg akarod enni.Szerintem finom volt.

    Reni!

    Biztos,hogy igazad volt.Ez az avokádó elég jó volt.

    Andi.
    Ez zöld volt,majd egyszer megkóstolóm a feketét is.

    Andi/Cuki!

    Köszike:-)

    VálaszTörlés
  6. Én is elmúltam 20 az olajbogyónál, az avokádónál 30 is:)) Sosem késő...És milyen finom!!

    VálaszTörlés