vasárnap, augusztus 01, 2010

VKF!XXXVI-Gombás-borsós rizottó

Néha vannak megmagyarázhatatlan dolgok az életemben.

Mint a mostani is.

Ezt a rizottót évek óta készítem,egy Tv-ben látott recept alapján.Olasz tájakat és ételeket mutattak be,ez az étel mint alapmű lett megemlítve.Végtelenül egyszerű,de nagyon finom,annak ellenére,hogy nem szarvasgombával,hanem szekfűgombával készítem.

A megmagyarázhatatlan pedig az,hogy a férjem eddig nem ette meg.Mármint ebben semmi meglepő nincs,mert az én férjem hírhedten válogatós,de ismét bebizonyosodott a tézis,miszerint az éhség nagy úr!

Ugyanis elfogyott a rántott húsa mellé készített köret és ráfanyalodott az általa csak mancsosnak titulált rizottóra.
A telefon majd kiesett a kezemből,amikor kérdezte és közölte,hogy eddig!!!!!!miért nem így csináltam,mert ez finom,megenné máskor is..

Mondom,hogy vannak érthetetlen dolgok.

Mindig így készült.




Gombás-borsós rizottó
  • 40 dkg rizs{nem szoktam rizottó rizst használni.Jó a sima Coop-os "B"rizs is.}
  • 1 kg zöldborsó
  • 1 fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 40 dkg szekfűgomba de jó a csiperke is
  • 1 pohár fehérbor
  • olívaolaj
  • 1,6 l csirkehúsleves
  • bors
A hagymát apróra vágjuk,majd az olajon megfuttatjuk.Ráöntjük a bort,megvárjuk,amíg elpárolog,csak sűrű szaft marad.Rátesszük a rizst és pár percig kavargatjuk,amíg kifehéredik.Sózzuk,borsozzuk.Beleszórjuk a borsót és a gombát{én szárítottat használtam},majd 1 ujjnyira felöntjük húslevessel.Ha elfőtte a levét{folyamatosan kavargatjuk}akkor pótoljuk,de mindig csak 1 ujjnyira lepje el.Ha a rizs és a borsó megfőtt,akkor kész van.Nem biztos,hogy kell bele az összes húsleves,a rizs minőségétől is függ.Utánaízesítjük,majd tálaljuk.

Lehet sajtot is reszelni a frissen tálalt rizsre,én nem szeretem rajta.Illetve apróra vágott petrezselyemmel is meg lehet szórni,ahhoz viszont meg lusta voltam.

Hiába,nem lehet minden tökéletes{nekem az volt}.




6 megjegyzés:

  1. Hű, de guszta. És ahogy bearanyozza a nap, csodálatos

    VálaszTörlés
  2. Hogy ezek a férfiak!
    Ez egy nagyon finom tartalmas étel.Minden finomság benne van,gomba, borsó,bór, rizs...
    Szeretem, szeretem, szeretem....

    VálaszTörlés
  3. Bianka!

    Köszi:-)

    Juci!

    Hát nem tudom,hogy más férfiak milyenek,vagy csak nekem sikerült kifognom egy különösen válogatos egyént:-)
    Én is pont azért készítem,mert minden benne van amit szeretek.

    VálaszTörlés
  4. Tök jó ez a fotó a napsütéssel:)

    VálaszTörlés
  5. Istenien néz ki!!!
    A pasikkal meg ne foglalkozz, én ma főztem 100-adjára ugyanúgy bablevest, és állítólag ma lett a legjobb... na persze:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon fincsi lehet, én is szeretem a rizottót. Szerintem érthetetlen férfiak vannak!!!:)))Az én férjem pl. tudja hogy nem szereti, pedig még nem is kóstolta.:)

    VálaszTörlés