csütörtök, február 19, 2009

Krumplisaláta Walterspier módra


Tegnap hajnalban azt hittem frászt kapok.Az óra helyett az orkánerejű,sivítva fújó szél ébresztett,de a végső-szinte-kegyelemdöfést a kapunk előtt végeláthatatlanul tornyosuló,térdig érő hó adta.Valahogy elevickéltem a vonatállomásig,közben azon imádkozva,hogy érjen ide ,legfőképp pedig Debrecenbe a kis piros.Tócóvölgy előtt már meg sem lepődtem,hogy nem engednek be,azon izzadtam csak le egy kicsit,hogy ha lekésem a buszt ,gyalog kell eljutnom a munkahelyemre.Ez kb.2 km és csak a közúton lehet menni, mert a hó derékmagasságig ér jelenleg is.A lakóházaknál jobb a helyzet,ott nincs hó csak foltokban jég.Szerencsére buszindulás előtt 2 perccel zöld utat kaptunk,el is értem.Hazafelé szintén ezt játszottuk le,úgyhogy kedvesem meg sem lepődött,hogy puszi helyett ezzel a felkiáltással üdvözöltem:
-Utálom a telet!!!!!!!
Ma reggel pedig nem voltam hajlandó kidugni az orrom a lakásból,így a kamrában és a hűtőben tárolt készleteimből dobtam össze az ebédet.Kétfélét csináltam.Magamnak salátát,KöBö-nek pedig-mivel reá várt a hólapátolás-egy húsos,tartalmas,pikáns ragut

Krumplisaláta Walterspier módra

  • 1/2 kg burgonya
  • 1 dl húsleves
  • 1 dl olivaolaj
  • 3 ek.borecet
  • 1 kis fej finomra aprított vöröshagyma
  • 1 ek.mustár
  • bors
  • cukor
  • esetleg petrezselyemzöld{nem akartam a hó alá kaparni:-D}
A burgonyát héjában megfőzzük.Kihűlés után meghámozzuk és felkarikázzuk.A következő öntettel keverjük össze:1 dl húslevest,1 dl olajat,3 ek borecetet,1 kis fej aprított hagymát,1 ek mustárt,sót,borsot,cukrot{petrezselymet}összedolgozunk.legalább 1/2 órát érlejük a hűtőben a salátát.
Nagyon finom és laktató.

Belly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése