hétfő, február 23, 2009

Répatorta?!Na ne!!!!És mégis....



20-án hivatalos voltam a kolléganőm házavató bulijára.Sajnos rajtam kívűlálló okok miatt nem tudtam rajta résztvenni,de ígértem neki egy répatortát,mivel azt szereti.Egy bökkenő volt csak:még soha az életben nem sütöttem ehhez foghatót,ezért neki álltam keresgélni a blogok között,hátha találok egy jó receptet.És akkor olyasmi történt,hogy nem hittem a szememnek.Az első blog amit megnyitottam az Ízbolygó-é volt,ahol mi jött velem szemben?Igen,igen!Répatorta!Legott mentettem a receptet és kisvártatva megsütöttem,bevittem,elvitték és mint a mesében,hamm megették.Állítólag nagyon finom volt,még olyan is evett belőle és dicsérte aki előzőleg tartókodott ilyesfajta sütiktől,mert elképzelni sem tudta,hogy milyen.Csak én meg a párom nem tudtunk véleményt mondani,mármint az ízéről,mert az illata elképesztően jó volt{meg is kellett ígérni neki,hogy hamarosan reprodukálom a tortát}Köszönöm Ízbolygó.



És akkor jöjjön a recept!


Répatorta



  • 10 dk aszalt gyümölcs vegyesen,kis kockákra vágva

  • 2 narancs leve és reszelt héja

  • 3 tojás

  • 1,75 dl olaj

  • 8 dk barnacukor

  • 10 dk kókuszreszelék

  • 1/2 tk szódabikarbóna

  • 1/2 tk sütőpor

  • 1 citrom és 1 narancs reszelt héja

  • 2 ek fahéj

  • 20 dk sárgarépa finomra reszelve

  • 10 dk durvára vágott dió

Az aszalt gyümölcsöket egy narancs reszelt héjával és kettőnek a levével melegedni tesszük fel,eggyet rottyantunk rajta és már kész is,félrehúzzuk.A tojásokat a cukorral és az olajjal habosra kavarjuk,a lisztet a száraz anyagokkal összekeverjük,beledolgozzuk a répát is,majd a tojásos kevercshez adjuk.Belekeverjük az aszalt gyümölcsöket is{úgy ahogy van,nem kell leszűrni}és 180 fokon sütjük,tűpróbáig.{én lábasban sütök mindig tortának valót,immár 7 éve.Nekem nagyon bevált}


Krém{eredeti}



  • 50 dk mascarpone

  • 25 dk philadelphia sajtkrém

  • 2 narancs leve és héja

  • kevés méz

Én mindennek a felét vettem,mézből pedig 2 ek. kellett.

Csak ajánlani tudom.

Belly




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése