kedd, február 17, 2009

Rakott Tarja


Túl mindenféle beállítgatásokon,számláló és óra feltöltésen,végre megtehetem azt a {számomra}történelmi lépést:Bejegyezhetem első receptemet.Igazság szerint már hamarabb szerettem volna létrehozni egy ilyen blogot,de rajtam kívűlálló okok miatt csak most sikerűlt.Remélem tetszeni fog.

Ezzel az étellel eredetileg a WKF egytálétel kiírására szerettem volna jelentkezni,de mint írtam,nagyon elhavaztam.{De majd most!}Nagyon finom,tartalamas,igazi pasis étel.És valljuk be,pepecselős is.


Rakott Tarja/Vidék íze

  • 1 kg szeletelt tarja
  • olaj
  • 1 vöröshagyma
  • 1 kiskanál pirospaprika
  • 3 dl víz
  • 3 db babérlevél
  • 1 ek borecet
  • 7 dk vaj
  • 2 tojás
  • 3 ek. tejföl,
  • 1 kg héjában főtt burgonya
  • zsemlemorzsa
  • 10 dk reszelt sajt

A tarját jó alaposan kiklopfoljuk,megsózzuk, kicsit állni hagyjuk,majd kevés olajon ,hirtelen megsütjük.A visszamaradt olajon,megpíritjuk a finomra vágott hagymát,hozzákeverjük a pirospaprikát és azonnal felöntjük 3 dl forró vízzel.Hozzáadjuk a babérlevelet,a borecetet és visszahelyezzük a tarjaszeleteket.Fedő alatt puhára pároljuk.

A héjában főtt burgonyát megtisztítjuk,felkarikázzuk.A vajat a tojással habosra kavarjuk,hozzáadjuk a tejfölt és elkeverjük a krumplival.

Egy tűzálló tálat kizsírozunk,megszórjuk zsemlemorzsával.Lerakunk egy sor burgonyát,erre bőven szórunk sót és sajtot majd befedjük a hússzeletekkel.A rétegezést addig folytatjuk,amíg a hozzávalókból tart.A tetejére reszelt sajt kerüljön.Ráöntjük a hús sütéséből maradt zsíradékot és előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.

Bármilyen idénysaláta nagyon jó hozzá{Mi savanyú uborkával ettük.}

Belly



5 megjegyzés:

  1. Jó recept, és szép új blog. Üdv a csapatban:-)

    VálaszTörlés
  2. Szia Belly! Hát nem gondoltam hogy itt bukkanok rád! Noémi vagyok a volt munkatársad. Sikeres blogírást neked!

    VálaszTörlés
  3. Szia Belly, örülök hogy rádtaláltam, Noémi vagyok, a volt munkatársad. Sikeres blogírást neked!

    VálaszTörlés
  4. Szia,Noémi!

    Hát most én is jól meglepődtem.Köszi a jókívánságot,remélem jól vagytok.Belly

    VálaszTörlés
  5. Hát pedig ezután várhatod a felbukkanó ismerősöket, amúgy Limaránál vettelek észre a rendszeres olvasók között, így jútottam ide. Köszi jól vagyunk.
    Noémi

    VálaszTörlés