csütörtök, február 04, 2010

Pisztáciás-mandulás étcsokoládétorta,rózsaborsos és narancsos csokoládékrémmel,mézes pirított törtmogyoróval


Szülinapi tortám.


Én kreáltam Nigella és anyu segítségével.Mármint a receptjeik segítségével.
Trinity keze is benne volt kicsit,mert addig-addig kommentelte nálam,hogy milyen jó a borsos csoki,hogy megmozdultak kicsit azok a kerekek ott bent.


Meg kell mondanom,isteni finom lett,már önmagában a tészta egy menyország{liszt egy szál sincs benne}de a krémmel együtt.......hihetelenül finom!


Persze KöBö nem hazudtolta meg önmagát most sem.Méghogy borsos,hehe....
Oké,de ő azt nem kér.
Bár az én születésnapom volt,gondoltam neki se legyen rossz,így a fele torta borsos,fele torta narancsos csokis krémet kapott.Azon meg ő hümmögött egy sort.
És az is igaz,hogy csak kettesben,öregesen ünnepeltünk,{Anyu eltörte a lábát és kórházban van.Amint hazajön,bepótoljuk.}jelentem volt torta,nincs torta!





Pisztáciás-mandulás étcsokoládétorta/Nigella

  • 150 gr étcsokoládé
  • 150 gr cukor
  • 7,5 dkg pisztácia
  • 7,5 dkg mandula
  • 150 gr puha vaj
  • 6 db tojás
  • 1 csipet só
A tojásokat szétválasztom sárgájára és fehérjére.
A csokoládét vízgőz felett felolvasztom.
A pisztáciát és a mandulát 5 dkg cukorral nagyon finom porrá őröljük.A vajjal és még 5 dkg cukorral sima masszává dolgozzuk össze.Egyenként hozzáadjuk a tojássárgákat,majd hozzáöntjük a megolvasztott csokoládét.
A fehérjéket egy csipet sóval felverjük,ha már kezd keményedni,beletesszük a maradék 5 dkg cukrot és igen kemény habot verünk belőle.Óvatosan beleforgatjuk a csokládés krémbe.
Egy tortaformát kibélelünk sütőpapírral és 4-es fokozaton{180 fokon}tűpróbáig sütjük.

Nigella ezt krém nélkül ajánlja,csak egy kis csokimázat csorgat rá.Igaza van.
Nagyon finom.
Viszont milyen egy szülinapi torta krém nélkül?

Csokoládékrém
  • 5 dl tej
  • 1 ek vaniliáscukor
  • 6 dkg kakaópor
  • 3 tojássárgája
  • 10 dkg cukor
  • 3 dkg liszt
Sűrű,pudingszerű krémmé főzzük.Kihűtjük.

A krémet ketté vettem,az egyik felébe kb.3-4 szemnyi őrölt rózsaborsot tettem,a másik felébe pedig egy 1/2 narancs reszelt héját és némi kandírozott narancshéjat rejtettem.

A kihűlt tortalap egyik felét megkentem a borsos krémmel,másik felét a narancsos krémmel.


Lehet kapni a Tesco-ban mézes mogyorót,azt egy kicsit megpirítottam,összetörtem és megszórtam vele a süti tetejét.

A legfinomabb persze ott volt,ahol a kétféle krém találkozott.
Igazi ízbomba!
Így még a férjem is bevállalta:-)





26 megjegyzés:

  1. Jézusisten! De gyönyörű :-))) Tömény csokoládé...

    Boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki a tortád.Boldog születésnapot.Mostmár tudom miért írsz ilyen jó stílusban,a Vízöntőknek vannak művészi hajlamaik,és az írás is egyfajta művészet.Mégegyszer boldog szülinapot és a 30 az még semmi,most kezdődik az életed,váljon valóra minden álmod.

    VálaszTörlés
  3. már a látványától híztam vagy két kilót! nagyon kívánatosnak néz ki!
    utólag is boldog szülinapot neked! :)

    VálaszTörlés
  4. Hat ez merenylet kerem!!Segitseeeeeg:)en is kerek

    VálaszTörlés
  5. I'm going through a chocolate phase at the moment! This looks delicious!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta!!! Én szívesen megettem volna a párod részét!!!:)

    Boldog születésnapot kívánok!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Sok szépet és jót a szülinapodra. A torta pedig isteni lehetett!

    VálaszTörlés
  8. Boldog szülinapot!

    Nagyon jól hangzik ez a torta!Megkérdezhetem hogy a rózsaborsot hol vetted,már nem is tudom mióta keresem...

    VálaszTörlés
  9. Viki!
    Mégegyszer köszönöm!

    Kotaliza!

    Ezt nem tudtam a vízöntőkről,köszönöm ezt is.Régen író akartam lenni,de sokfélébe belekóstolok most is a művészetből.
    Köszönöm a jókívánságot,remélem bejön:-)

    Chris!

    Te a látvátványtól,mi a tortától:-)
    Köszönöm!

    Edó!

    Jézusúristen!!!!!!!
    Hogy segítsek?
    Infúzióra kössem???
    Vagy jó lesz csak így,képernyőn keresztül?
    :-D

    Jennie!

    Thank you very much!


    Ági!

    Köszönöm:-)

    Gizi!

    Ne aggódj,elfogyott,de ha itt lettél volna te is kaptál volna belőle,nem sajnálom!
    :-D
    Köszönöm!

    Notburga!
    Az volt.Isteni.
    Köszönöm:-)

    VálaszTörlés
  10. Boldog szulinapot!
    A tortad gyonyoru, de eletveszelyes! :D

    VálaszTörlés
  11. Belly,
    boldog szülinapot újra!
    Ez ellenállhatatlan!! Valami mesés....
    Ugye, ravasz dolog az a kis bors a csokiban:))) Én fehércsokis-citromos-borsosat kóstoltam, na-azt is ki kell próbálnod!! Valentin nap mondjuk??:)))

    VálaszTörlés
  12. Orsi!

    Nemcsak jól hangzot:-)
    Rózsaborsot a Debreceni Tescoban vettem,először el sem hittem.Legeslegfelső polcon volt,a dobozoknál,a zacskós fűszerrészlegen!

    Edit!

    Köszönöm!
    Küldök egy virtuális szeletet:-)akkor rájössz,hogy isteni is:-)

    VálaszTörlés
  13. Uhhh, ez aztán! Tömör gyönyör :D
    Jól kisütötted :)
    Édesanyádnak gyors javulást kívánok.

    VálaszTörlés
  14. Mindent leírtak előttem erről a csodáról, úgyhogy én csak ennyit:
    IDEVELE MOST!!!!!!!!!!!:-)))

    VálaszTörlés
  15. Belly, this cake looks fabulous!
    yum! compliments!

    VálaszTörlés
  16. Boldog születésnapot!
    Érdekes lehet ez a torta, kíváncsi vagyok, hogy jön össze ez a sokféle íz. Ki kell majd próbálnom :)

    VálaszTörlés
  17. Trin!

    Mi az hogy,nagyon finom.Gondolkozom a valentin napon:-)

    Garffyka!
    :-D
    Átadom anyunak.

    Latsia!
    Értettem!
    Azonnal!
    :-D

    Dear Nina!

    Thank you for your visit and compliments.
    :-D

    Mandy!
    Nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  18. Anyám... Meghaltam és a mennybe kerültem? Ez aztán a csokoládés mennyország... Jáááááááj!:)

    VálaszTörlés
  19. Jaj, már a nevétől éhes lettem...és akkor megláttam a képeket!!!
    Gyönyörűűűűű

    VálaszTörlés
  20. Nagyon boldog szülinapot !
    Istenien néz ki :))

    VálaszTörlés
  21. Szepy!

    :-D

    Andi!

    Köszi!

    Gina!

    Neked is köszönöm!

    VálaszTörlés
  22. Boldog Szülinapot, utólag is!

    VálaszTörlés
  23. Csoki csokival?? nem semmi! Boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
  24. Szerintem megegyezhetünk. Cserélünk egy-egy szeletet, így neked lesz pizzád, nekem meg tortám. :D

    VálaszTörlés
  25. Ottis!

    Köszönöm!

    Kata!
    :-D
    Ha már lúd,legyen kövér!
    Köszönöm!

    Dög!
    Áll az alku!

    VálaszTörlés