kedd, szeptember 28, 2010

Ajvár


Az én konyhámba is betette a lábát a horvát specialitás,az ajvár.
A piacon rengeteg gyönyörű padlizsán várt még gazdára,haza is könyörögtem 5 kg-ot,bármenyire is húzódozott tőle a férjem.
Számtalan recept kering széles e neten s kívül a világban,volt választék bőven.
Maszatos munka egy kicsit,de ízre nagyon megéri,és télen,amikor az ember amúgy is nagyon kevés vitamonhoz jut és a reggelije a hagyományos vajaskenyér némi felvágottal,üdítő változatosságot jelent ez a krém.


Csalánteával{újjabban orbáncfű és veronika}nagyon ideális.



Ajvár

  • 1 db padlizsán
  • 3 db paradicsompaprika
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 citrom leve
  • bors
  • olaj
A padlizsánt a sütőben süssük puhára.A paprikát Erdélyi származású Kata kolléganőm tanácsára a tűzhely tetején,nyílt lángnál,állandóan forgatva sütöttem meg,majd neylonzacskóba dobtam-a paprikát és  a padlizsánt is-lekötötttem,pár perc gőzőlés után kivettem a zasckóból és hideg folyó víz alatt lemostam a megsült héjat.
A zöldségek húsát összetörjük,elkeverjük a lereszelt hagymával,zúzott fokhagymával,sóval,borssal és citromlével.Kevés olajon forraljuk össze az egészet.Kata szerint akkor jó,ha az egész tömeg selymesen fénylővé válik és jó sűrű,mégis híg{én is néztem erre a meghatározásra,aztán arra jutottam,hogy ha nagy cseppekben esik le a felemelt fakanálról,akkor jó.Igazam volt}

Forrón üvegekbe töltöttem,kevés,késhenyi szalicilt szórtam a tetejére,fejre állíottam pár percre,majd amikor kihűlt,mentek a kamrapolcra.
Szép befőttesüvegben,szalaggal szép gasztroajándék karácsonykor{is}.

7 megjegyzés:

  1. Kedves Belly!
    Szeretnek neked egy Kreativ Blogger Dijat adni es egyben igy megköszönni a sok finom receptet es szep fotot amit megosztasz velünk. Kerlek lätogass el a blogomba, mert a dijjal meg vannak tennivalok:)

    VálaszTörlés
  2. Ezt is piritósra kenik, mint a zakuszkát? Gabi

    VálaszTörlés
  3. Szia Gabi!

    Igen,ugyanúgy eszik,végül is nem sok különbség van a kettő között.

    VálaszTörlés
  4. Hú, még én nem kostóltam. De majd rákerül a sor. :-)))

    puszi

    VálaszTörlés