vasárnap, szeptember 26, 2010

Kardamomos - márványos panna cotta


Egy makacs megfázásnak köszönhetően nem nagyon volt kedvem semmi újat kipróbálni.


Nappal még csak-csak elvoltam valahogy,de az éjszaka maga volt a pokol.Ventolin spray a kézbe,félig ülőhelyzetbe helyezve magam próbáltam valamit szunnyadni,de gyakran ébredtem arra hogy épp megfulladni készülök.




Javulásom egyik jele volt,hogy azon kezdtem gondolkozni,hogy mit kellene sütni.Neki állni nem mertem még,így gyorsan elkészítettem egy panna cottát és  míg a Trinity által,karácsonyra küldött "kincses"dobozban kutakodtam egy előre megígért torta díszitése miatt,megláttam a kardamomot.


Külön tételként emeltem ki Trinnek,hogy hozzon nekem ilyet,mert nagyon kíváncsi voltam.Megkaptam,megnéztem,eltettem és annyi.


Most pedig elkészítettem egy szószt,mely érdekes,pikáns és nagyon finom.



Panna cotta/Dolce Vita

  • 4 dl tejszín
  • 2 dl zsíros tej
  • 5 dkg cukor
  • 3 lap zselatin
  • 1 vaníliarúd és kikapart belseje
A tejet a vaníliarúddal és a kikapart belsővel együtt felforralom,majd hozzáöntöm a tejszínt és egyszer felforralom.Ha felforrt,leveszem a tűzről és hozzáadom a zselatinlapokat,addig kavargatom amíg fel nem oldódnak.Kavargatva hűtőm a krémet,majd melegen poharakba vagy formákba töltöm majd hűtőbe teszem 4-5 órára.

És ahogy lenni szokott,a dermedés 2 órájában színre lépett a kardamom,pár perccel később pedig a szósz.Előbb a tetejére akartam locsolni dermedés után,hirtelen ötlettől vezérelve azonban belekevertem a félig híg krémbe.Így persze nem lehetett desszerttányérba,formázott krémként kitenni,de pohárból épp olyan boldogan kanalazza ki az ember.


2/3 csésze lágy sötétbarna nádcukor
1 ek kukoricaliszt
2/3 csésze víz
1 tk citromlé
2 tk vaj
1/8 tk őrölt kardamom

Csomómentesre keverünk mindent,majd közepes tűzön szósz sűrűségűre főzzük a hozzávalókat.









6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!

    Gyors gyógyulást kivánok!

    VálaszTörlés
  2. Jobbulást

    Nagyon-nagyon guszta, érzem az ízét a számban és nagyon jó az új blogruhád

    VálaszTörlés
  3. Na, akkor valamire csak jó lett :DD Megkóstolnám, guszta-jó nekem csak úgy, a pohárból!!!
    Idén is hozzak??? :)))) Még időben vagyunk:D

    VálaszTörlés
  4. Szemirámisz!

    Köszi.

    És gyógyulok!

    Bianka!

    Köszi.

    A blogruhám meg azt hiszem végleges{egyenlőre :-)}

    Gabriella!

    Köszi.

    Trin!

    :-)))))))

    Majd írok megint listát,de szerintem nem kell,sok van még.

    Ami!

    Köszi.

    VálaszTörlés