péntek, október 15, 2010

Zöldborsós tészta


Tegnapelőtt Ági,aki főz,feltett a Facebook-on egy egyszerű kérdést arról,hogy milyen gyakran főzünk borsós tésztát.

Akkor jöjjön a story.

A borsós tészta nálunk először nem tészta volt,hanem nokedli.Ami persze tészta,de mégse olyan.Na.Értitek.Vagy értsétek jól.
Összekerültem a férjemmel.Akkor kezdtem kapisgálni,hogy valószínűleg kifogtam a világ legválogatósabb pasiját.Addig porlevesen,meg lebbencslevesen,meg tojásos krumplin élt,amit rakott krumplinak csúfolt és láss csodát,amint összekerültünk,egycsapásra kifinomult ízléssel rendelkező ember lett,aki az adott ételről soha nem hallott de magabiztosan rávágta,hogy neki az nem kell,ő abból nem fog enni,kvázi hiába gyakorlatozok a tűzhely mellett,köszöni szépen,jó lesz a pörkölt galuskával vagy a bableves vagy mindegy mi csak pont az nem ami készül.
Egyszer sort kerítettem a borsós nokedlire és mivel már akkor is kiverte a hátam a hidegveríték a nokedliszaggatástól,tésztával próbáltam szerencsét.
Egyedül ettem meg az összeset.
Nem azért mert nem volt finom,hanem mert a félisten még nem volt annyira kezelhető mint mostanság.
Aztán mint tudjuk az éhség nagy úr,KöBö is rávetette magát egyszer egy árván hagyott tál tésztára és elhangzott az azóta is sokszor elhangzó mondat a szájából.
"-Miért nem így csináltam eddig,ez olyan finom!"


Én meg csak nézek,mert mindig így csinálom.

Hetente átlag egyszer el kell készíteni,vagy ebédre vagy vacsorára.Rendkívűl gyors,egyszerű,olcsó és legfőképpen finom étel.


Zöldborsós tészta
  • 1 nagy hagyma
  • olaj
  • bors
  • 1/2 ek pirospaprika
  • 1 kg zöldborsó
  • 1 nagy csomag tészta
  • 1 nagy dobozos tejföl


A hagymát apróra vágjuk és kevés olajon aranysárgára pirítjuk.Rászórjuk a paprikát,elkavarjuk és rögtön felöntjük egy kis vízzel,hogy a paprika ne égjen meg.Beleöntjük a borsót,felengedjük annyi vízzel,amennyi ellepi.Sózzuk,borsozzuk és fedő alatt puhára pároljuk.Majd fedő nélül zsírjára sütjük.Összekeverjük a tejföllel.Hozzáforgatjuk a kifőtt tésztához.Ízlés szerint utánasózzuk,borsozzuk és tálaljuk.

 Nem szoktam bele se húst,se sonkát tenni,bár az igaz,hogy ha gyereknek tálaljuk jobban járunk ha van benne.Nem sok gyerek szereti a borsót.Nekünk addig jó lesz ilyen póriasan is.






5 megjegyzés:

  1. Uppsz----milyen egyszerű és milyen jó!!!
    Majd priviben elárulod, mi van a nagyon bájos tálacska alatt?? Az is nagyon tetszik, jó a fotód is!!

    VálaszTörlés
  2. Nézegetem, nézegetem..lehet, hogy horgolt terítő? Nem tudom elsőre nagyon szép,finom mintás pasztell papírnak vagy szalvétának néztem. De nagyon szép!!

    VálaszTörlés
  3. Még sosem csináltam, de jól hangzik. Nekem jöhet a tészta és a borsó is! :))

    VálaszTörlés
  4. Bianka4

    Köszi!

    Trin!

    Majd elárulom!Meg fogsz lepődni:-D

    Szemirámisz!

    Nosza!

    VálaszTörlés