szombat, július 04, 2009

Mogyoróvajas,csokis,fahéjas cookie

A Lidl-ben szinte féláron lehet mogyoróvajat venni,hát gondoltam kipróbálom,miért is vannak annyira érte oda az amerikaiak.Azóta pontosan 4x próbáltam ki az "érzést"és meg kell mondanom,hogy vagy sürgősen abbahagyom a kóstolgatást{ami mostanában már csak úgy a la nature,vagyik csupasz ujjakkal ment:-D}vagy felfedezem újra valamelyik fitnessz dvd-met.Mondjuk az amúgy se ártana.Wallis Simpson kedvenc mondása volt"Egy nő soha nem lehet elég gazdag és elég sovány"{Wallis tudta mit beszél,hiszen VIII.Edward felesége lett és híres volt esztelen fogyókúráiról}Na szóval a süti az utolsó üveg matériából készült,gondoltam valamit kezdeni is kellene már vele.Sütés alatt olyan illatok lengtek elő a sütőböl,hogy csak na:-D,alig bírtam kivárni,hogy elkészüljön.És annak ellenére,hogy mogyoróvaj és sós mogyoró is van benne{na meg jó sok cukor}valami hihetetlen könnyű ízű,finom rágcsa lett.

Mogyoróvajas,csokis,fahéjas cookie

  • 2 csésze liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tk só
  • 1/2 tk fahéj
  • 3/4 csésze vaj
  • 1/2 csésze mogyoróvaj
  • 1 csésze barnacukor
  • 1/2 csésze kristálycukor
  • 2 tojás
  • 1 1/2 csésze csokilencse
  • 2/3 csésze durvára vágott sósmogyoró
  • 2 tk vaniliaaroma
Mindent összegyúrunk és 1/2 órára betesszük a hűtőbe.Majd diónyi golyókat formálunk a masszából és egymástól jó nagy távolságra lefektetjük a sütőpapírral bélelt tepsibe.Addig süssük,amíg a széle aranybarna nem lesz.Ekkor még kicsit lágy,ezért lapáttal nyúlunk alá.Később megszilárdul,de nem lesz keksz.Ez olyan cookie:-D




10 megjegyzés:

  1. Én is "elamirekanizálódtam":))))Nálam is vár pár üveg....Szintén Lidl...
    Nagyon megkóstolnám ezt a rágcsát, hallod.....

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretem a mogyoróvajat, bár nem csak úgy natur, hanem édességben, pl csokiban, vagy fagyiban is finom tud lenni. De ez a reci nagyon ígéretes!

    VálaszTörlés
  3. A férjem szabályosan rajongója a mogyoróvajnak. Kiskanállal eszeget belőle bizonyos időközönként. Azt hogy hányszor, onnan veszem észre, hogy a ragacsos kiskanalak a mosogatóba kerülnek, olyankor megszámolom...
    Szó se róla nekem is ízlik néha-néha én is belekóstolok.
    Nem tudom, hogy megengedné-e, hogy sütibe elsüssek egy bizonyos mennyiséget? Mert a sütid jól hangzik!!!

    Ja és van darabos mogyoróvaj is, férjem egyszer vett, de aztán maradt a simánál...

    VálaszTörlés
  4. Belly, ez szuper! :)
    Mentettem!!!!

    VálaszTörlés
  5. Trinity,SOS küldjek?Nyisd az ablakot!
    Én néha nagyon szeretnék elamerikanizálódni,főképp amerikába,de utána rájövök,hogy itt is ugyanaz van csak kicsibe.
    Kikukta!
    Fagyiban mogyoróvaj?Hol ettél olyat,megkóstolnám:-D.Ebben a sütiben viszont tényleg nagyon finom.
    Renáta!
    Nálam a kanalak lekvárosan szoktak a mosogatóba kerülni,nálunk ez jelzi férjem étkét:-D.Tudom,hogy van crunchy is de mivel a sima nagyon ízlett idáig,maradok ennél.
    Mian!
    Finom,az biztos!

    VálaszTörlés
  6. Óóó, minek jöttem én ide? Ez kínzás! ;)
    Imádom a cookie-kat, a fahéjat is, a csokit is, a mogyoróvajat még nem kóstoltam, de hál' Istennek nincs Lidl a közelünkben, különben tuti, elrohantam volna és a sütő mellett aszaltam volna ma magam. :D

    VálaszTörlés
  7. Ez lesz a következő,nagyon fini lehet!Valakinél láttam házi mogyoróvajat,majd megkeresem,s azzal készítem.

    VálaszTörlés
  8. Hahó, gyere hozzám játszani! :)
    http://egycsipet.blogspot.com/2009/07/noveny-top10.html

    VálaszTörlés
  9. Belly, én 2000 nyarán úgy amerikanizálódtam, hogy ott töltöttem a nyarat rokonoknál, ott ettem mogyoróvajas fagyit. A csoki is onnan származik, igazi Hershey, kis "csók" alakú csoki, mogyoróvajjal töltve, hm....

    VálaszTörlés