szombat, június 19, 2010

Csokoládétorta/Csokoládés pite


Ez a torta régóta birizgálta a csőröm,egész pontosan azóta,hogy megvettem a piteformát.
Most már persze bánom,hogy megvettem,no,nem azért mert nem jó vele sütni,hanem mert azóta a Tesco-ban kapható kivehető aljú forma,és ugye az nagyban megkönnyítné a kiemelést,szeletelést.
De ezért nem fogok venni még egyet,kivéve ha annyira rákapunk a pitére,hogy raklapszám kellene sütnöm,mint egyszer télen az almás sütit:-).

Ez a veszély egyenlőre nem áll fent.

Mert amúgy nagyon finom,csak KöBö szerint amerikai formája van és ezért nála nem nyerő.

Így jártunk a muffin-nal is.
Ha kapszliba sütöttem,meg nem ette volna az istennek sem,ott száradt rajtunk hetekig,vagy félő volt hogy muffinmérgezésben hunyok el,de bele se harapot,egy idő után rá se nézett.
Így nagyon hamar le is szoktam a formában sütéstől,mert ha tepsiben,egyben sütöttem és a krémmel megkentem,úgy szemvillanás alatt eltünt.

Lehet be kellene rácsoznom a pitét{tudom,hogy szokták} és akkor ez is elfogyna.

Azért nem kell aggódni,nem fog rám száradni,bírom a tempót.




Csokoládétorta
  • 100 gr liszt
  • 30 gr cukor
  • 1 zacskó vanillines cukor
  • csipet só
  • 40 gr vaj
  • 1 tojássárgája
  • 2-3 ek rum
Összedolgozzuk,hengerré formáljuk és fóliába csomagolva a hűtőbe tesszük 15 percre.

A formát kivajazzuk,lisztezzük,a 15 perc letelte után a tésztát kinyújtjuk,a formába tesszük és megszurkáljuk villával.Kb 12 percig sütjük.Az elősütött tésztára tesszük a krémet.

Krém
  • 100 gr étcsokoládé
  • 130 gr tejszín
  • 3 ek tej
  • 1 tojás
A csokoládét darabokra törjük.A tejszínt és a tejet felforraljuk,beletesszük a csokoládét,felolvasztjuk,majd levéve a tűzről,kissé kihűtjük.A tojást felverjük és óvatosan hozzáadjuk.

A masszát a téstára tesszük,majd további 20 percig sütjük,I.fokozaton.

A formában hagyjuk kihűlni és hagyjuk,hogy a máz megkeményedjen.




20 cm-es sütőformában sült.

És a következő az almás pite lesz.

Vagy egy linzertorta?











12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!
    Ne bánd, hogy megvetted a formát, tálaláshoz, szervírozáshoz is használhatod! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem sincs még, mindent a kapcsos tortaformámban sütök,de ez olyan csodaszép.hogy rohanok is a Tescoba!:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és szerintem nagyo jó ez a tél én is szeretnék

    VálaszTörlés
  4. Juj, de guszta, szerintem Julie pont ilyet csinált a Julie és Juliaban :)

    VálaszTörlés
  5. Thrini!

    Köszi.
    Amúgy nem bánom,mert tényleg szebb ez a forma,de akkor is......:-))))))

    Andi!

    Köszönöm,és hajrá!
    Nem egy drága darab.

    Bianka!

    Köszi neked is,és irány a Tesco.Fentebb írtam,hogy nem egy drága darab.

    Mónika!

    Igen,nagyon finom.Igazi full csokis édesség.

    Mandy!

    Köszi:-)

    Láttam én is a filmet,nagy mértékben hozzájárult ahhoz,hogy megvegyem a formát és az a torta.....Nem tudom,hogy Julie ilyet sütött e,mert mincs Child könyvem,de nagyon kíváncsi vagyok rá.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett Belly! Most volt akcióban a lidl-ben anyagi okokból kimaradt de viszont igy jobb is, mert akkor megveszem a tesco-ban!

    VálaszTörlés
  7. Ezt a csokis csodát még nézni is jó,hát milyen lehet enni!!A Tescos ötlet jól jött,megyek én is.A Lidl-be én sem jutottam ki,és valóban jó kis formákat hirdettek.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Belly!!!
    Köszönöm,hogy vagy nálam!!!!!!!!!!:):):):):)

    VálaszTörlés
  9. Mary!

    Én is láttam az akciót,nálunk időhiány miatt maradt el,pedig nagyon vágyom szufléformára,emberi áron és itt volt:-(

    Melissina!

    Köszi!

    És nincs mit:-)

    VálaszTörlés
  10. Belly, szerintem ugyanilyen formát vettem én is, nem bántam meg, ebből tutira nem fog kifolyni semmi!

    A pitéd után meg sóhajtozok...

    VálaszTörlés
  11. Köbö részét meg csak csomagold be nekem :))

    VálaszTörlés