csütörtök, június 03, 2010

Hagymás-Rozsos cipócska/háromszög


Tegnap reggel éjszakai műszakból vánszorogtam a buszmegállóba,de előtte még betértem kedvenc pékségembe a Segner téren.
Ahogy ott vártam,hogy kiszolgáljanak kenyérből,meg rétesből a férjemnek,felfigyeltem egy új péksütire.Eddig még nem láttam,{vagy a szemem ragadt le mindig,az álmosságtól,mert mindig csak éjszakázás után térek be ide}rögtön ki is kérdeztem az eladót,hogy ez mi,miből van és mennyiért?
Az eladóhölgy szépen és türelmesen el is magyarázta,hogy ez rozscipó,kovászos és kerek 200 forintot ér darabja.Adhat?
Nem.
Az ember úgyis régóta kéregetett valami házi kenyérfélét,gondoltam csak összetudok ütni valami effélét,és legalább nem fáj ennyibe darabja.
Gondolatot tett követte,vagyis előbb 5 órányi frissítő alvás és csak utána a dagasztás.Nem kovászoltam,mert mostanában nem tartok ilyet itthon{pedig férjem  sokat nyúz Limara sós kiflijéért}.És hogy legyen benne egy kis csavar,hagymát pároltam vajon és azt dagasztottam bele.


Nagy meglepetésre KöBö  szó és biztatás meg magyarázkodás,szájhúzogatás és biztonsági kóstolás nélkül evett a frissen kisült példányokból,melyeket a hagyomány kedvéért én is háromszögletűre vágtam.Elmondása szerint finom volt.


Az én elmondásom szerint is.



Hagymás-rozsos cipócska/háromszög

  • 1 fej hagyma
  • 1 ek vaj
  • 40 dkg rozsliszt
  • 10 dkg finomliszt
  • 2 dkg élesztő
  • 2 kk só
  • 1 ek cukor
  • 2-2,5 dl víz
Tetejére
  • tej
  • lenmag
  • szezámmag
A kenyérsütőbe pakoltam mindent és bedagasztottam.Először 2 dl vízet adtam hozzá,ha többet vesz fel,többet adagolunk hozzá,értelemszerűen kis adagokban.Kis pihentetés után újra megdagasztattam a géppel,ekkor adtam hozzá a vajas hagymát.
Duplájára kelesztjük,ujjnyi vastagra kinyújtjuk,majd amilyen nagyságú háromszögeket,vagy négyzeteket akarunk,aszerint először felcsíkozzuk,majd a szalagokat felvágjuk.De lehet kis zsemlécskéket is formázni belőle.
Tetejét lekenjük tejjel,majd megszórjuk magokkal,ízlés szerint.
Én még kicsit bele is nyomkodtam,finoman,hogy minél kevesebb essen le belőlük később.Kelni hagytam még 30 percig.
4-es fokozaton sütöttem,amíg a tészta szép pirosas szinű lett.












9 megjegyzés:

  1. Ez valami isteni lehet, ki kell próbálnom

    VálaszTörlés
  2. Imádoma a magos péksütiket, és ez fantasztikusan néz ki. Ez a hagyma dolog is igencsak jól hangzik. Azért a boltiért 200 Ft- ot kiadni soknak érzem, de egy házi készítésűért átértékelném.;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!!! Azok a magok a tetején.... Milyen kis ügyeske vagy, jól tetted hogy kikérdezted az eladót.:))

    VálaszTörlés
  4. Szuper ötlet, szombaton ki is próbáom!:-))Édesek a háromszögek! De asszem nálam a lisztek aránya megfordul, valahogy nem tudom a fiukat rászoktatni!:-))
    A hagymás ötlet is szupi!:-))

    VálaszTörlés
  5. Nem csodálom, hogy nem adtál 200 Ft-ot darabjáért a boltban, gondolom, hogy kb. a duplájába kerülhetett neked az összes:) arról nem is beszélve, hogy gyönyörűek lettek és biztosan finomabbak is!

    VálaszTörlés
  6. Isteni lehet! Nagyon szépséges!!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta lett Belly! :)

    VálaszTörlés
  8. Mondtam már, hogy kedvencem a hagymás péksüti?? Isteni!!! Jó ízlése van KÖBÖ-nek!!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a kommnetket:-)
    Nagyon aranyosak vagytok lányok:-)

    VálaszTörlés