szerda, június 16, 2010

Lencsetócsni


Lencsefőzeléket készítettem előző nap,de mivel csak én eszem,maradt ki egy tányérnyi.
Ráéheztem viszont a tócsnira{tócsi,mackó,macok,matotka,cicege és társai}azonban ezt is csak én eszem,igaz nagy ritkán vagyok rá kapható,mert a krumpli hámozása még hagyján,de a reszelés az már nem tartozik vágyaim netovábbjai közé.

Valamikor régebben egy újságban olvastam a lencsetócsniról,vagyishogy a lereszelt krumplihoz lencsét adunk,mely tulajdonképpen csak arra szolgál,hogy a kevés reszelt krumplit valamivel feldúsítsuk.

Tetszett az ötlet,naná hogy azonnal ki kellett próbálni,hiszen adott volt hozzá minden.
Jelentem,nagyon finom!






Lencstócsni
  • 20 dkg-nyi főtt lencse
  • 6 db krumpli
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • liszt
  • bors
A krumplit lereszeljük a citromreszelőn,majd elkeverjük a lisztel,a szétnyomkodott fokhagymával,a tojással,ízlés szerinti borssal,sóval{úgy jó ha erőteljes fűszerezésű}majd 1/2 órás állás után beleforgatjuk a lencsét.
Olajat hevítünk,evőkanálnyi masszát teszünk teszünk bele,kicsit szétnyomkodjuk,majd mindkét olsalát szép pirosra sütjük.


És mert a jóból a sok is kevés,kapros-fokhagymás mártogatót adtam mellé.




2 megjegyzés:

  1. Mekkora ötlet, még sosem ettem, de nem is hallottam róla

    VálaszTörlés
  2. Erre is vevő vagyok! Sőt, már volt is nálam hasonló, de az krumpli nélkül, sütőben sütve, fasírtnak nevezve:)) Nagyon finom!

    VálaszTörlés