szerda, április 08, 2009

Fejtett Bableves Füstölthússal


Keresztet vetettem az utolsó zacskó fejtett babra,amit még a legutóbbi nagy hűtőtakarításkor találtam.Igazság szerint majdnem el is felejtkeztem róla megint de Gumimaciknál megláttam a bejegyzést és rögtön tudtam,hogy amint ráérek meg fogom főzni.Most értem rá.

Fejtett Bableves Füstölthússal

  • kb 30 dk fejtett bab
  • 1 db sárgarépa
  • 1 db zöldség
  • 1 füstölt bordaporc{vagy ízlés szerint bármilyen füstölthús kockákra vágva}
  • 1 nagy poharas tejföl
  • 4 ek finomliszt
  • 1 l tej
  • pirospaprika
  • 1 kis fej hagyma apróra vágva
  • 1 ek ecet

A zöldségeket megtisztítom,megmosom és felkockázom,majd egy fazékban odateszem főni a feldarabolt hússal,a babbal és a hagymával,annyi vízzel ami kb 2 ujjnyira ellepi.Sózom,borsozom és puhára főzöm.Ha a levét elfövi,akkor pótolom.Ha kész akkor a lisztet elkeverem a tejföllel,pirospaprikával és kevés tejjel csomómentesre,majd hozzáöntöm a többi tejet is.Óvatosan a levesbe öntöm és állandó kavarás mellett kis lángon kiforralom az ételt.Ha az első kis buborékok felpilinckéznek akkor elzárom a gázt,megkóstolom,ha kell még bele só,teszek bele.Ezekután már csak ecettel ízesítem és tálalom.

A bab és a többi "alkatrész" a gravitációnak köszönhetően csak kicsit látható.



3 megjegyzés:

  1. Tudtam, tudtam, hogy egyszer valamikor Nálad találtam rá a fejtett bablevesre füstölthussal, de már nem emlékeztem rá. Na erre jó a google :))))) beütöttem, és kiadott ! Most ázik a füstölthusim, holnapra.
    Belly ! viszem a recepted, mert én olyan régen készített fejtett bablevest, hogy nem is emlkeztem rá :)))

    VálaszTörlés
  2. hey your blog design is very nice, clean and fresh and with updated content, make people feel peace and I always enjoy browsing your site.

    - Joe

    VálaszTörlés
  3. Viki!
    :-)

    Joe!

    Very,very Thank You.....

    VálaszTörlés