péntek, szeptember 11, 2009

Lucskos Káposzta

Az úgy kezdődött,hogy megláttam Gesztenyénél a bográcsban főtt székelykáposztát.Legott elhatároztam,hogy másnap mi is nekiveselkedünk.KöBö-t beizzítottam,kapott rögtön az alkalmon,egész este másról se bírt beszélni.Reggel bolt,beszerző körút,otthon kipakolás,majd várakozás.És vártunk,vártunk,vártunk.....arra,hogy elálljon a szél.Nem állt.Hűtőbe bepakoltam a cuccost,gondoltuk majd holnap.És megint vártunk...vártunk...Igen,hogy elálljon az eső meg a szél.Nem állt.Én viszont odaálltam a tűzhelyhez és megunván a semmittevést összeütöttem egy jó kis lucskos káposztát,csak úgy Egyekiesen.

Lucskos káposzta

  • 60 dk sertéshús felkockázva
  • 2 fej hagyma apróra vágva
  • olaj
  • 1 ek pirospaprika
  • 1 kk bors
  • víz
  • 1 1/2 kg szálas savanyúkáposzta sz.sz átmosva és ha kell apróra vágva
  • 1 1/2 marék gersli

A hagymát kevés olajon megpároljuk,beletesszük a pirospaprikát és a borsot,5-6 másodpercig kevergetjük,majd rátesszük a húst.Összekeverjük,majd felöntjük annyi vízzel,amennyi ellepi,sózzuk,ha kell még borsozzuk.Ha a leve elfő,pótoljuk.Amikor a hús félig puha,hozzákeverjük az káposztát és a gerslit,felöntjük annyi vízzel amennyi kb.2 újjnyira ellepi.Időnként megkóstoljuk a káposztát,hogy elég puha e már,ha kell utána ízesítjük.Addig főzzük,amíg a káposzta,a gersli és a hús is puha lesz,leve pedig nem sok lesz.Ha sok leve marad,itt be is szokták rántani fokhagymás,vékony rántással,ami annyit tesz,hogy nagyon kis mennyiségűvel,kb 1 ek lisztből készült rántással,1-2 gerezd aprított fokhagymával.Nem kell besűríteni,csak,hogy olyan jó kis tartalmas de azért leveses maradjon.Én most nem rántottam be.





9 megjegyzés:

  1. Nem ismerem...Csak a töltöttet és a székelyt, úgyhogy kóstolót kérnék....

    VálaszTörlés
  2. Belly!

    Sajnálom, hogy nem jött össze, de még lesz szép hosszú ősz, akkor még lehet kint főzni.
    Guszta a káposzta!!!

    VálaszTörlés
  3. Trin!
    A tányért te hozod,kanalat adok:-)
    Gesztenye!
    Én is abban bízok,hogy lesz jobb idő,de ma is olyan őszies idő van!

    VálaszTörlés
  4. Én sem ismerem, de a savanyúképosztát szeretem, úgyhogy a siker garantált. :)

    VálaszTörlés
  5. Imádom a magnát,de a káposztád is jó lehet!:-)

    VálaszTörlés
  6. Én is hoztam a tányérom, mert még soha nem ettem!

    VálaszTörlés
  7. Egycsipet!
    Én azt hittem ismert étel,bár elég autentikus az igaz.Csak itt raknak bele gerslit.De finom és végülis ez a lényeg:-)
    Szepyke!
    Végre találtál nálam is valami jót:-)Hozd Add azt a tányért:-)
    Andi!
    Én is szeretem a Magnát ezt a számot meg egyszerűen imádom,ez a csengőhangom is:-).A káposzta pedig fini,tényleg:-)

    VálaszTörlés
  8. Belly, ugyan gersli nélkül, de nálam a savanyúkáposzta leves készül így :), a lucskost édeskáposztából szoktam; de káposzta minden mennyiségben és formában jöhet, nagyon szívesen elkanalaznék egy tányérnyit a tiedéből :)

    VálaszTörlés