hétfő, szeptember 28, 2009

Őszi csirkecombok.VKF!XXVIII/2


Amikor megláttam a VKF! ,Trinity által kiírt témáját,rögtön erre az ételre gondoltam.Szeretem a gyümölcs-zöldség-hús,gyümölcs-hús kombinációt.Ez az étel igazi őszi hozzávalókból áll,nem terheli nagyon a gyomrot,annak ellenére,hogy jócskán van benne hagyma és fokhagyma.Közösségi kaja,hiszen kénytelenek vagyunk mással is osztozni rajta,ha nem akarjuk leheletünkkel elborzasztani a másikat.

A szüretről{sajnos}nincs mit írnom.Sem szülőfalumban,sem itt,ahová férjhez mentem,nincs hagyománya a szüretnek.Igazság szerint szőlő sincs sok,annyi csak amennyiből egy kis bort tudnak előállítani,amolyan házi"használatra".Apósom ültetett egy kis kék szőlőt,az az évek múlásával amolyan lugassá nőtte ki magát,jó árnyékot adva a teraszunk fölé.De a gyümölcs sokszor érintetlen volt,mert nem szeretem a kék szőlőt.Ezért 3 éve KöBö telepített 3 féle fehér szőlőt,mely igazán csak ebben az évben hozott bőségesnek mondható termést.Trinity éppen jókor írta ki a pályázatot,mert még megtudtam magam akadályozni abban,hogy megegyem az utolsó 2 fürt szőlőt,cserébe viszont mézédes szemeket kaptam.Nagy bánatomra most már csak jövőre fogok igazi,finom,lédús szőlőt enni.Ám annyira búslakodni mégsem fogok,hiszen jön a mandarinszezon,legszeretettebb téli gyümölcsöm időszaka.

Őszi csirkecombok
  • 1 kg főtt krumpli
  • 2 fej hagyma negyedelve
  • 1 fej megpucolt fokhagyma
  • 1 fürtnyi kék szőlőszem
  • 1 fürtnyi fehér szőlőszem
  • 1 marék apróra vagdalt dióbél
  • 1 púpos ek sweet plum souce{Lidl-ben kapható}
  • 1 pohár fehérbor
  • bors
  • 6 db csirke felsőcomb
Tepsi alján elterítjük a krumplit,rátesszük a hagymát,a fokhagymagerezdeket,a diót,a szőlőt.Ráöntjük a szósszal elkevert bort.Sózzuk,borsozzuk.Ráhelyezzük a csirkecombokat,sózzuk,borsozzuk,kis olajat öntünk rá és fóliával lefedve 50 percig sütjük.Levesszük a fóliát és kissé megpirítjuk a combokat,majd tálaljuk.

2 megjegyzés: