szerda, szeptember 23, 2009

Túrós Puliszka/Polenta


Nálunk éppenséggel ganca.Emlékszem,valamikor,talán 7-8 éves lehettem,öcsém 2 évvel fiatalabb tőlem,anyám kitalálta,hogy puliszkát fog főzni{járt utat járatlanért el ne hagyj típus}mert ő azt mennyit evett gyerekkorában,nagyon szerették stb...stb...Jól felhúzott minket,gyerekeket a boltban.Megvette a lisztet,délben nekiállt elkészíteni,bár már akkor mondta,hogy valami gyanús!Mindegy,kész lett,feltálalta,mi öcsémmel izgatottan nyeltük le az első falatot és ugyanazon lendülettel ki is köptük.Hihetetlen rossz volt.Anyu először el se akarta hinni,hogy nem esszük meg{mert még nem kóstolta}de amikor már ő is beleütötte a kanalát nem volt menekvése a kásának,a kukában kötött ki.Szerencsére apu épp dolgozott,így volt idő másfajta étel elkészítésére.A liszttel meg az volt a baj,hogy dohos,rossz volt így a belőle készült kása is óborzalom lett.

Mostanában-úgy 2 hónapja kb.-gyakran látok különböző blogokon kását és meghányva-vetve magamban a gondolatot arra jutottam,hogy a kása mégse lehet olyan rossz és hogy nekem ezt ki kell próbálni.Már csak egy akadály volt,nevezetesen KöBö,aki a kukoricaételek esküdt ellensége.Mivel nem vagyok gyakorlott puliszkafőző{régen Erdélyben csak a férfiak főzhettek kását,legalábbis nagyapám így mondta}így a neten kere
stem receptet,ami kapásból 60 dk liszttel indít,meg ugye nem akartam csupasz kását enni,hanem ha már választani lehet akkor rakott,túrósat.Ha más nem,kieszem a túrót-gondoltam.Szerencsére finom lett,csak kicsit bénáskodtam,kicsit maszatoltam,szóródott a túró mindenfelé,de ment a sütőbe aztán amikor megkóstoltam,megnyugodtam,hogy mégiscsak az a hajdani liszt volt a ludas.

Túrós,rakott puliszka
  • 1 1/2 l víz
  • 2 g só
  • 40 dkg kukoricaliszt{az eredeti 60 dkg,de elég volt 40 dkg}
  • tejföl
  • 25 dk túró{legjobb a juhtúró}
  • zsír vagy vaj,esetleg olaj
A vizet feltesszük főni a sóval.Amint forr,folytonos kavarás mellett beleszórjuk a lisztet.Amikor elnehezedett,olyan állagot kap mint a tejbegríz,illata édeskés és pufog veszettül,akkor levesszük a tűzről és kész is van.Egy tűzálló tál alját kikenjük,zsírral vagy vajjal vagy olajjal,egy zsíros kanállal elsimítjuk,erre túrót szórunk,a túrót pedig meglocsoljuk tejföllel,a tejfölt olvasztott vajjal.Tovább rétegezzük,tetejére túrót szórunk,majd a sütőben pirosra sütjük 4-es álláson.


Ahhoz képest,hogy a férjem szerint ez sertéstakarmány,bevágott egy jó nagy adagot,persze csak suttyomban .Akkor vallotta be,hogy evett belőle,amikor konkrétan rákérdeztem,hogy ő tüntetett e el belőle egy jó nagy kockát?{persze,ki más lett volna,de így elismerte}

Recept eredetije az Abi mama konyhája internetes recepttárban lelhető fel.






5 megjegyzés:

  1. Mi nagyon szeretjük a puliszkát, gyakran is készítem. Tejfölös gomba, vagy szaftos, pörköltszerű húsok mellé is nagyon passzol. Sőt, gyerek koromba gyakran töltötkáposzta mellé is ezt készített édesanyám kenyér helyett, de ettük disznótoros alkalmával is , dinsztelt savanyú káposztával, és természetesen friss májas hurkával, kolbásszal.

    VálaszTörlés
  2. Muhaha :-))

    Mint enyim pasi :-D Ne akarjam már ilyen vackokkal megetetni! Utána meg repetázik :-)

    Ugye milyen fini? Mi is nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
  3. Noémi!
    Tényleg sokoldalúan lehet használni,meg is értem ,nagyon finom!

    Viki!
    Szerintem a pasik 80%-a így vélekedik.Meg így repetázik,főleg ha az asszony felkerül a blog.hu-ra:-)
    A puliszka tényleg fini;-)

    VálaszTörlés
  4. Belly,
    kedvet kaptam-ezt kipróbálom!!!

    Honnan tudtad, hogy ez a kedvenc Napoleon Boulevard számom????

    VálaszTörlés
  5. Trin!
    Próbáld ki.Olyan mint a krumpliganca,csak kukoricaíze van.
    A szám meg nekem is nagy kedvencem,főleg amikor Kikivel énekli de azt most valamiért nem találtam.Már napok óta ezt dúdolom,evidens volt,hogy felteszem:-)

    VálaszTörlés