kedd, szeptember 01, 2009

Rácos hús Pataki tálban

2 éve kaptam anyutól ezt a szép tálat és ezidáig ott is pihent nála,mert kicsit nehéznek éreztem hazacipelni.Közelmúltban,amikor nála jártam,kezembe akadt és anyu rábeszélt,hogy hozzam haza.Úgy gondoltam,hogy mivel most már itt csücsül,ideje lenne kezdeni is valamit vele.Nézegettem a neten a recepteket{mivel nem gondoltam,hogy lesz ilyenem,nem is törtem magam recik keresésével és mentésével}végül Emargit oldalán leltem egy nagyon jó kis ételt,Georgina ajánlásával a Bármit amit érdemes megsütni vagy megfőzni c.topikban.Nagyon szeretek ide járni.A lányok aranyosak,segítőkészek és bámulatosan tudnak sütni,legyen szó kenyérről,kifliről,sütiről vagy akármiről.Miután beszereztem a hozzávalókat,ami valójában csak a friss,szeletelt húst jelentette,hozzá is láttam az.....áztatáshoz.Nem lévén olyan nagy felület,amiben elfért volna,igen nagy fejtörést okozott,amit KöBö egy nagy nejlonzsákkal oldott meg,számomra igen frappánsan.Utána már gyorsan haladt a dolog,sínen volt minden.És hogy mit takar a rácos elnevezés?Egy igen egyszerű,lecsós,krumplis ágyon való sütést-párolást,lett légyen a tetején hús avagy hal{bár ez is hús}.Mert a hangzatos avagy félig hangzatos nevek mindig egyszerű elkészítési módot jelentenek.Általában.


Rácos hús
  • 70 dk szeletelt sertéscomb
  • 1 kg krumpli
  • paradicsom
  • paprika
  • 1 fej hagyma
  • bors
  • 1 nagy dobozos tejföl
  • 1 ek pirospaprika
A tál aljára 1 sorban felkarikázott,nyers krumplit terítünk,megsózzuk,borsozzuk,erre szintén felkarikázott paradicsomot,erre felkarikázott paprikát,erre szintén felkarikázott hagymát teszünk.Ezt is sózzuk borsozzuk,majd a rétegezést megismételjük,a fűszerezést nem hagyjuk ki itt sem{mint én majdnem}és krumplival zárjuk a sort.Tetejére sózott,borsozott hússzeleteket rakunk és lefedve,hideg sütőbe kezdjük el sütni,közepes lángon.Miután megpárolódott az étel,1 nagy tejfölt elkeverünk a pirospaprikával és a tetejére kenve,fedő nélkül még kb.10 percig sütjük.Lehet rá sajtot is reszelni,de fukar voltam,mert a sajt a croissant-ra/ba kellett.





8 megjegyzés:

  1. Szia Belly!
    Örülök,hogy ízlett!Ez csak az alaprecept,variálhatod a fűszerezést és a húst is.
    Üdv:Gina

    VálaszTörlés
  2. Van ilyen tálam,de sose használtam,de most hgy látom a guszta ételed,ki kell próbáljam!

    VálaszTörlés
  3. Imént írtam, és valahogy megsemmisült az űrben :-o

    Nekem római tálam van, belül mázas az alsó része. A mosogatót szoktam teleengedni vízzel, és abban áztatom.

    Imádom! Belepakolsz egy csomó mindent, be a sütőbe, és illatozó kaját húzol ki! Mint ez itt ni :-) Nyam!

    VálaszTörlés
  4. Gina!
    Nagyon finom volt:-)
    Andi!
    Próbáld ki nyugodtan nagyon finom volt.Mint gina írta lehet akármilyen zöldség vagy hús az alap
    Viki!
    A mosogatónk pici,nem fért el benne,különben ott ázott volna.Arról már nem is írtam,hogy alig fért be a sütőbe,kénytelen leszek hozzá kérni egy passzoló sütőt:-)De a lényeg,hogy sikerült,és igen nagyon illatozott a fránya:-)

    VálaszTörlés
  5. Szeretni fogod a római tálat! Csinálj benne rakottkrumplit és soha nem csinálod többet másban! Sólethez is tökéletes, és minden szaftos cucchoz!

    VálaszTörlés
  6. Szepyke!
    Nem fogod elhinni,de pont ebben a sorrendben akarom kipróbálni a kajákat,ahogy leírtad.Boszi vagy:-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon ügyi vagy, és tök jól néz ki! Nekem is van valahol egy ilyen tálacskám, és így most jó ötletet adtál!

    VálaszTörlés