péntek, december 18, 2009

Marcipántallérok



Ne haragudjanak,kénytelen voltam kitenni a tiltótáblát.Tényleg csak 18 éven felülieknek ajánlott a következő csemege.
Egyrészt azért mert alkohol van benne{nem is akármilyen,eredeti barackpálinka,ajándék}.
Másrészt mert életveszélyesen finom.
Nem viccelek.




Igazság szerint nem akartam már több aprósüteményt sütni az ünnepekre.


Amikor megláttam az alábbi receptet a mindmegettén,azonnal tudtam,hogy elvesztem.Elképzeltem az ízeket és nem volt kérdés,hogy megcsinálom.Egy bökkenő volt csak.
A marcipán.
Nem voltam hajlandó egy kis zsebpiszoknyi tömbért vagyonokat fizetni.Előbb  A La Carte Vkf-es házi marcipánja keltette fel az érdelkődésemet,sajnos nem sokáig{de listára van téve}mert megérkezett Trinity csomagja.
Innentől kezdve nem volt kifogás és ma össze is dobtam a sütit.


A tészta sütés után azonnal puha,a krém pedig nagyon finom,erőteljes barackos-marcipános ízű.





Marcipántallérok

  • 20 dkg liszt
  • 7,5 dkg étkezési keményítő
  • 15 dkg vaj
  • 12,5 dkg porcukor
  • 5 dkg nyers marcipánmassza
  • 2 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 1/2 rúd vanília kikapart belseje
A sütőt előmelegítjük 180 fokra{2-es fokozat}

A lisztet elkeverjük az étkezési keményítővel.A vajat,a porcukrot és a marcipánt összedolgozzuk.Hozzáadjuk a tojásokat,a tojássárgáját,egy csipet sót és a vaníliát.Végül a lisztes keveréket is beledolgozzuk.Nagyon lágy,krémes lesz a tészta.
A masszát egy sima csővel ellátott habzsákba szedjük{vagy két kiskanál segítségével}és elegendő távolságot megtartva{mert kicsit ellapul,elterül sülés közben}kis halmokat nyomunk a sütőpapíros tepsire.
Kb. 15 percig sütjük vagy amíg a tallérok alja rózsaszínre sül.

Krém
  • 15 dkg nyers marcipánmassza
  • 5 dkg sárgabaracklekvár{nálam sk.készítésű}
  • 2 ek gyümölcspálinka{evidens volt a barack}
Ezeket alaposan összedolgozzuk,sima krémmé.

2-2 kihűlt tallért összeragasztunk a krémmel.

Egy kis kakaót elkeverünk cukorral és annyi vízzel,hogy meg tudjuk csorgatni vele a gömbök tetejét,de használhatunk olvasztott csokit is.{nekem nem volt itthon.Elfelejtettem venni ma.}







Nagyon-nagyon-nagyon finom.


Aki nem hiszi,járjon utána:-D.




7 megjegyzés:

  1. Akkor ez olyan " eszel vagy vezetsz" süti lett:)) Nagggyon jól fest!

    VálaszTörlés
  2. Trint!
    Így van.
    Eszel vagy elveszel:-D.

    VálaszTörlés
  3. Hűű, ez megint elképesztően jól néz ki, és nagyon különleges ez a marci-szesz összeállítás. Egyet úgy bedobnék most :))

    VálaszTörlés
  4. Elhiszem. És ha lesz időm, utána is járok. :)

    VálaszTörlés
  5. Yasmine!
    Köszi.Gurítsak egyet.Nem.Inkább kettőt.Egy nem elég.Nekem elhiheted:-)

    Anyamanya!

    Sok sikert.

    VálaszTörlés
  6. Én már nagykorú vagyok :-))) Egy ideje :-)))

    Viszek egyet magamnak, egyet meg Zuramnak, jó?

    VálaszTörlés
  7. Viki!

    Szívesen:-D{vigyél többet,nem sajnálom:-)}

    VálaszTörlés