szerda, december 02, 2009

Pulyka gyros



Soha nem ettem még gyrost.Még gyorsétteremben sem,meg a vasútállomásokon fellelhető kiokszokban sem.Nem érdekelt.A por alakjában kapható készítsükelgyorsaneddmeggyorsanszokjráazízfokozóragyorsan kutyulmány meg pláne nem érdekelt.Annyira lerágott csontnak tünt számomra,hogy sok más étel elkészítését előrébb helyeztem.


Kár volt.


Nemrég az egyik{férfi}kollégám érdeklődött afelől,hogy hogy kell gyrost készíteni.Pulykából.Mert az neki rengeteg van.


Pillanat!- mondtam.-Momentán nem tudom,de kicsit szétnézek gasztroblogberkekben és mindjárt okosabb leszek.


A keresőszóra Eve&Apple pulykagyrosát adta ki  a gugli.Átolvastam és már nyomtattam is ki két példányban.
Egyet Sanyinak,egyet magamnak.
Mert nekem is sok pulykahúsom van a mélyhűtőben.
Ma elkészítettem és nagyon finom,nem sok munkát igénylő,szaftos,omlós húsétel lett,a salátával pedig meglepően laktató.


Pulyka Gyros

  • 750 gr csíkokra vágott pulykahús
Pác
  • 1/2 citrom leve
  • 1 ek oregánó
  • 1 ek kakukkfű
  • 0,5 dl olívaolaj
  • bors
  • 1 gerezd tört fokhagyma
Alap
  • 2 közepes hagyma negyedelva és vékonyra végva
  • 3 ek paradicsomszósz vagy sűrített paradicsom
  • 3 ek olívaolaj
A pác hozzávalóit összekeverjük és beleforgatjuk a húst.Alufóliával lefedjük a tálat és 30 percre betesszük a hűtőbe.Ez alatt az idő alatt összeütjük a salátát.Kivesszük a tálat,a húst a 3 ek olajon megpároljuk-sütjük.Kiszedjük a serpenyőből.A visszamaradt olajon megpároljuk a hagymát,ha kész, hozzáadjuk a paradicsomszószt.Visszatesszük a húst a mártásba és alaposan összekeverjük.Készen vagyunk.

Saláta
  • 1/2 káposzta felcsíkozva
  • 1 paprika felcsíkozva
  • 3 dl joghurt
  • 4 gerezd tört fokhagyma
  • bors
Mindent alaposan összekeverünk.

Tálalás
  • a tányérra tetszés szerinti mennyiségű salátát helyezzünk erre pedig nagy adag gyrost pakolunk.




Biztos,hogy pitával is finom,legközelebb azzal fogom tálalni.




7 megjegyzés:

  1. Hogy tudtál gyros nélkül élni!!!???
    Én minden másnap meg tudnám enni. Ha érdekel azt is elmondom, hogy hol találsz jó gyrosost!!
    IMÁDOM!!!! Nagyon guszta, akár most megenném az egészet!

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem! :) Jó a reci! :)

    VálaszTörlés
  3. Mi nagyon szeretjük a gyrost és most, köszönet neked, már otthon is fogok készíteni! Maxnál van pita recept :)

    Évekkel ezelőtt ÉAnyám megkérdezte, mit jelent a "gyros" szó (akkor kezdett ismertté válni itt ez az étel) ... öcsémmel összemosolyogtunk és meggyőztük ÉAnyám, hogy az valójában "gyors", csak elírták :D

    VálaszTörlés
  4. Andi!

    Úgy,hogy nem kóstoltam:-)

    Köszi,hogy elmondod de én Egyeken és Debrecenben élek.

    Ancsika!
    Köszi.Igen nagyon jó!

    Garffyka!
    Köszi és nincs mit.Megnézem Maxnál a pitareceptet.
    Hát igen,néha mi is így léprecsaaltuk anyut.Néha rá se jött:-)))))))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó ez a recept,mi is imádjuk, igazán reptethetnél!:-))

    VálaszTörlés
  6. Belly,
    finomabbat csinálsz otthon, mint a gyorsbüfékben-ez tuti!!
    Nagyon jó a recept, tetszik, ránézésre is befalnám:))

    VálaszTörlés
  7. Szia Belly!

    Olvasom, olvasom a receptjeidet, és most veszem csak észre, hogy itt laksz a szomszédban. (Én görbeházi vagyok.) Lehet, ez megyei sajátosság, :-) de még én sem ettem gyrost (egyébként én is gyors-nak olvastam eleinte). A receptedet viszont ki fogom próbálni. Köszi.

    VálaszTörlés