péntek, október 09, 2009

Karfiol-Brokkolikrémleves



A karfiolt mindig is nagyon szerettem,ám a brokkolit mélységesen utáltam.Rém borzalmasan tudták elkészíteni mind a suliban,mind a munkahelyi menzán. Eddig ha megláttam kiírva a táblán,hogy bármilyen formában,de brokkoli van,gyors szájhúzással valami mást kértem.Nem tudom hogy tudták/tudják így elrontani,de ehetetlen.






Maradt egy kis karfiol,a múltkori Bodonyi levesbe nem kellett csak a fele,gondoltam veszek még hozzá egy kicsit és csinálok karfiollevest.A zöldégesnél épp akkor hozták a friss árut,köztük gyönyörű,zöld brokkolit,nem tudom miért,de úgy éreztem,meg kell vennem.Haza is hoztam egy szép példányt,útközben pedig kigondoltam,hogy a karfiollal egybefőzve{hiszen végül is rokonság}krémlevest készítek belőle.Úgy is lett.Nagyon hamar megvan,szép a színe,laktató és finom.




És most már végképp nem értem,hogy lehet ehetetlenné varázsolni a brokkolit,mert nyersen,féligfőzve és turmixolva is isteni íze van!







Karfiol-Brokkolikrémleves







  • 2 kis fej vöröshagyma



  • 1 gerezd fokhagyma



  • 35 dkg brokkoli



  • 50 dkg karfiol



  • 2 dkg vaj



  • 8,5 dl zöldségleves{kockából}



  • 150 gr tejföl



  • 5 dkg pirított tökmag






  • bors



A hagymát apró kockákra vágom,a fokhagymát felaprítom és a vajon megpárolom.Hozzáteszem a kis rózsáira szétszedett karfiolt és brokkolit,párolom egy kicsit,pár másodpercig,majd felöntöm a zöldséglével. Ha a zöldség megpuhult,rúdmixerrel pürésítem.Belevegyítem a tejfölt,és mégegyszer felforralom.Sóval,borssal és esetleg kis cukorral ízesítem.Tálaláskor croutont vagy mint én,pirított tökmagot szórunk a tetejére.




Nem pürésítettem simára,kicsit darabosra hagytam.Nekem jobban esett így.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése