vasárnap, március 29, 2009

Mandulás patkók


Imádom Martha Stewart-ot.Lehet függőségnek is nevezni de naponta fel szoktam nézni az oldalára.Van egy olyan{minek nevezzem?}oldala ami minden napra ajánl valamilyen aprósütit.{KöBö viccesen csak minden napra egy kuki néven illeti:-D}A mai annyira megtetszett,hogy rögtön neki áltam.Nem lett olyan szép szabályos mint neki{vagy a csapatának:-D}de nagyon finom.Valamint hamar meg is van.

Mandulás patkók

  • 2 1/2 csésze liszt
  • 1/2 tk sütőpor
  • 1 1/2 tk só
  • 1 csésze vaj
  • 1 1/4 csésze porcukor
  • 1 tojás
  • 2 tk vaniliakivonat
  • 1/4 tk mandulakivonat
  • 1 csésze pirított,darált mandula

Martha összekeverte a száraz és a nedves anyagokat külön,majd egybegyúrta.Én nem cicóztam.Mindent egybegyúrtam,folpacba csavartam rúd formában,30 percig pihent a hűtőben,majd először kis gömböket szakítottam ki belőle,elsodortam a két tenyerem között,középen behajlítottam,hogy patkó formája legyen.Sütőpapírra tettem,be a sütőbe és 4-es fokozaton addig sütöttem amíg,amíg az alja szép aranybarna nem lett.Vigyázat,ilyenkor még kicsit lágy.Rögtön megszórjuk porcukorral és hagyjuk kihűlni.Állítólag több hétig is eláll.Nála lehet.Nálunk nem.

1 csésze=250 ml

Nem jelent már meg könyve magyarul?Nagyon érdekelne!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése